یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه توزیع اوراق وقف دعوت به خیر است، گفت: ثمرات و خدمات اوراق وقف متعلق به تمام مردم است و سازمان اوقاف تنها ناظر این امر است.

وقف

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست خبری پایان سال در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران پیرامون امضای تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت : انعقاد تفاهم نامه با سازمان های مرتبط با سازمان اوقاف از جمله برنامه های این سازمان است که سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به جهت وجود مساجد و حسینیه های متعدد و همچنین حدود 950 بقعه متبرکه میراثی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امامزادگان میراثی مورد توجه مردم قرار دارند، گفت: در این امامزادگان موظفیم براساس قوانین و ضوابط میراثی و وقفی عمل کنیم.

حجت الاسلام محمدی افزود: این تفاهم نامه با نظرات کارشناسی و فنی کارشناسان دو سازمان آماده شده و براساس مسائل حقوقی ، شرعی و قانونی تهیه شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری پیرامون اوراق وقف ، با بیان اینکه طرح اوراق وقف سال گذشته به مجلس پیشنهاد و پس از تصویب مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت ، تصریح کرد: اوراق وقف، زمینه ساز وقف جمعی و مشارکت آحاد مردم در سنت حسنه وقف است .

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی بر این باورند که وقف متعلق به اقشار مرفه و سرمایه دار است، گفت: انتشار اوراق وقف، امکان وقف برای مردم با هر درآمدی را فراهم می‌کند که با تصویب مجلس و صدور مجوز از سوی بانک مرکزی و با بهره گیری از تجربیات دیگر دستگاه ها و نظرات کارشناسان اقدام به عرضه این اوراق کردیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه این اوراق از حداقل مبلغ 100 هزار تومان طراحی شده است، گفت: این اوراق توسط بانک ملت و درقالب عقد صلح ارائه می‌شود که سازمان پس از جمع آوری این مبالغ و سرمایه ها، اقدام به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در گام نخست خواهد کرد.

وی در تشریح نحوه انتخاب نیت برای اوراق وقف افزود: با مشورت و همفکری با مجموعه وزارت بهداشت و درمان کشور ، 3 موضوع ؛ سرطان، سکته های مغزی و قلبی و عروقی پیشنهاد شد که با توجه به اولویت و نیاز کشور، موضوع درمان سرطان انتخاب شد و براساس نظر کارشناسان در فاز نخست، 100 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان، برآورد هزینه شده است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: ثمرات و برکات اوراق وقف متعلق به مردم است و سازمان اوقاف براساس وظیفه سازمانی خود، مبنی بر حمایت و مدیریت موقوفات، مردم را به این کار خیر و خداپسندانه دعوت می کند و روند ساخت بیمارستان را مدیریت خواهد کرد.

کد خبر 252562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز