همشهری آنلاین: رئیس و مؤسس جامعة‌القرآن‌الکریم کشور خواستار تربیت فرزندان صالح براساس مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی به عنوان نیاز ضروری امروز کشور شد.

مفاهیم قرآن

رئیس و مؤسس جامعة‌القرآن‌الکریم کشور خواستار تربیت فرزندان صالح براساس مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی به عنوان نیاز ضروری امروز کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی در مراسم نهمین سالگرد تأسیس مجتمع فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) شهرستان ساوه اظهار کرد: یکی از نشانه‌های صالح بودن انسان تربیت و پرورش انسان‌های صالح و با ایمان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، به منظور تربیت افرادی صالح و مؤمن علاوه بر تأمین نیازهای مادی و دنیوی فرزندان خود لازم است برای تقویت بعد معنوی آنان نیز سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه و حجم تهاجمات دشمنان به اعتقادات فرزندان، اظهار کرد: به قدری تهاجم دشمن قوی است که لازم است متناسب با آن آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی با تأکید بر وارد کردن قرآن و مفاهیم دینی در تربیت فرزندان و زندگی روزمره به منظور مقابله با حجم وسیع حملات به بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان اضافه کرد: آموزش قرآن باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رواج یابد و کلام وحی سینه به سینه به نسل‌ها منتقل شود.

وی با اشاره به وظایف پدر و مادر جهت آشنایی فرزندان با قرآن کریم و مفاهیم آن گفت: به طور قطع پدر و مادر نقش مؤثری در تربیت فرزندان و آشنایی آنان با علوم قرآن دارند.

وی خواستار انجام اقدامات مؤثر توسط مسئولان قرآنی کشور و خیران قرآنی شد تا خیرات و نذورات قرآنی در مسیر فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و نهادهای مردمی هدایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت جامعة‌القرآن از 10 سال پیش آغاز شده است، افزود: در این مدت 70 مدرسه و 700 مرکز آموزشی جامعةالقرآن در سطح کشور احداث شده است.

طباطبایی با اشاره به تقویت سطح دانش و اطلاعات قرآنی خردسالان اظهار کرد: خردسالان از سنین سه سال به بالا می‌توانند در این مراکز قرآنی سراسر کشور حضور یابند و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

کد خبر 252544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز