سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت ۱۷ گونه جانوری این استان در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی خبر داد.

۱۷ گونه جانوری استان اردبیل در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش ایرنا، سید رضا موسوی گفت: بر اساس این فهرست، از میان گونه‌های شناسایی شده در استان، 14 گونه جانوری آسیب پذیر، دو گونه بالابان و عروس غاز در معرض خطر و یک گونه درنای سیبری به شدت در معرض انقراض قرار دارند.

وی افزود: از میان یک هزار و 140 گونه جانوری شناسایی شده در کشور، 309 گونه در استان اردبیل وجود دارد که شامل 46 گونه پستاندار، 207 گونه پرنده، 29 گونه خزنده، هشت گونه دو زیست و 19 گونه ماهی می‌باشد.

موسوی با اشاره به نامگذاری سوم مارس (12 اسفند) از سوی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی حیات وحش گفت: حیوانات وحشی ارزش زیادی در طبیعت دارند که نمونه‌هایی از آن ایجاد تعادل اکولوژیکی،ارزش علمی و تحقیقاتی، ارزش اقتصادی، تفریحی، اجتماعی و زیباشناختی است و براین اساس همگان باید در حفظ آنها تلاش کنیم.

او اضافه کرد: بر اساس قانون، خرید، فروش، عرضه، نگهداری و حمل جانوران وحشی ممنوع است و از مردم خواستاریم در کنار خودداری از خرید جانوران وحشی، در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش، نگهداری و حمل موضوع را با شماره‌های 1540 و 8-7740085 به یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اطلاع دهند.

کد خبر 251877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز