گروه شهری: دیروز آخرین کوره ریخته‌گری کارخانه ایرفو به‌عنوان یکی از عوامل آلاینده هوای تهران برای همیشه به بیرون از پایتخت منتقل شد.

کوره ریخته گری

دراین مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، مدیران منطقه 18شهرداری تهران و تعدادی از مسئولان کارخانه ایرفو نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی که در این مراسم حاضر شده بود با اشاره به انتقال کوره‌های ذوب کارخانه ایرفو به خارج از تهران گفت: به‌نظر بنده انتقال کوره‌های این کارخانه به نوعی عیدی برای اهالی منطقه ۱۸ است پس امروز برای شهروندان و اهالی منطقه یک روز به‌یادماندنی است. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از درخواست‌های مکرر ساکنین اطراف این کارخانه برای انتقال آن به خارج شهر سخن گفت و ادامه داد: شهرداری تهران مصمم است براساس مصوبات شورای شهر تهران در جهت کاهش آلودگی هوای پایتخت چاره‌اندیشی کند و بر همین اساس کار انتقال صنایع آلاینده از شهر تهران به اطراف آن را آغاز کرده است. ناصحی همچنین از صاحب کارخانه ایرفو به‌دلیل خدمات بسیاری که برای نظام جمهوری اسلامی داشته تشکر کرد و افزود: البته در منطقه صنایع آلاینده دیگری وجود دارد که موجب زیان اهالی شده است.

به گزارش همشهری، آلایندگی ناشی از ذوب روزانه 100تن چدن توسط کوره‌های این واحد ریخته‌گری مشکلات بسیاری برای ساکنین واحدهای مسکونی و آموزشی اطراف این کارخانه پدید‌آورده بود. به گفته وحید نوروزی شهردار منطقه18 در تهران حدود 48واحد آلاینده وجود دارد که یا باید به بیرون شهر منتقل شوند یا با اعمال اصلاحاتی به رفع آلایندگی خود اقدام کنند. نوروزی در مصاحبه‌خود با خبرنگاران سابقه کارخانه ریخته‌گری ایرفو را به 50سال قبل نسبت داد و گفت: صاحب این کارخانه فردی خوشنام در صنعت ریخته گری است و در زمان 8سال دفاع‌مقدس نیز از بابت ساخت برخی تسلیحات کمک‌های بسیاری کرد. امروز نیز صاحب این کارخانه به‌دلیل مسئولیت اجتماعی که احساس کرده راضی شده تا کوره‌های خود را به شهرک شمس‌آباد منتقل سازد و بابت این کار لوح تقدیری نیز از سوی منطقه به وی تقدیم شد.

به‌گفته شهردار منطقه 18، کارخانه ایرفو با انجام یکسری اصلاحات به فعالیت خود ادامه خواهد داد. نوروزی گفت: ما هیچ مشکلی با ادامه کار این کارخانه در قالب مونتاژ نداریم، با این همه ظرف یک سال آینده پس از اخذ پروانه نوسازی و تخریب این کارخانه به صنعتی، تجاری و اداری تغییر کاربری خواهد داد.

 

کد خبر 251850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز