سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: بودجه مناطق جنوبی شهر تهران در سال آینده ۴۶درصد افزایش یافت این رشد از نظر علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اتفاق بزرگی است که می‌تواند در کاهش فاصله مناطق محروم جنوب‌شهر با مناطق مرفه‌نشین شمال پایتخت نقش مؤثری داشته باشد.

شورای شهر


در این‌باره دبیر به ساکنین منطقه 20شهر تهران مژده داد که با احداث تقاطع غیرهم‌سطح در مسیر تقی‌‌آباد معضل ترافیک سنگین جاده ورامین برطرف شود.

وی که دیروز در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی شرکت کرده بود در بخشی از اظهارات خود نگرانی شدیدش را بابت افزایش هزینه جاری و نگهداشت مربوط به مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و سرای محلات که هر ساله به زیرمجموعه‌های شهرداری اضافه می‌شود ابراز داشت و گفت: این امر هزینه‌های شهرداری را به شکل وحشتناکی بالا می‌برد. یکی از تأکیدات علیرضا دبیر در این‌باره تعیین تکلیف شدن این مجموعه‌ها بود و اینکه در این حوزه باید بخش خصوصی به کمک مدیریت شهری بیاید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین بابت دیرکرد چک‌های‌طلب شهرداری از برخی اشخاص حقیقی نیز انتقاد کرد و گفت: در این حوزه هم 15نفر بدهکار عمده داریم که بیش از 2میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارند؛ به گفته دبیر این افراد کسانی هستند که از سال 70چک‌های قدیمی به شهرداری داده‌اند که هرسال به میزان بدهی‌هایشان بابت دیرکرد افزوده می‌شود. با این همه، این بدهکاران در صورت اقدام برای پرداخت بدهی خود به شهرداری جهت دیرکرد و نه اصل بدهی‌شان مشمول دریافت حدود30درصد تخفیف خواهند شد.

علاوه براین علیرضا دبیر از وجود چند بدهکار عمده به شهرداری تهران سخن گفت که رقم بدهی تنها یکی از آنها 20میلیارد تومان است. وی در این باره از شهرداری تهران خواست تا نسبت به ارائه لایحه‌ای با موضوع نحوه برخورد با اینگونه بدهکاران اقدام کند.

خبرنگاران پیگیر بودجه باشند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از خبرنگاران خواست تا مکررا پیگیر موضوع عملیاتی‌شدن بودجه باشند تا این امر محقق شود، وی اظهار امیدواری کرد بودجه سال93 شهرداری تهران مبتنی بر عملکرد باشد تا ضمن حل شدن بسیاری از مشکلات مشخص باشد که هر پول و اعتباری کجا، به چه دلیل و به چه میزانی هزینه شده است امری که ازنظر دبیر درصورت تحقق می‌تواند باقیات و صالحاتی برای دست اندرکاران آن تلقی شود. وی خطاب به خبرنگاران اطمینان داد که با توجه به توافقاتی که با دولت یازدهم شکل‌گرفته در سال93 شاهد تحقق تعهدات دولت در قبال توسعه ناوگان و زیر‌ساخت‌های حمل‌ونقل عمومی خواهیم بود. امری که به گفته دبیر در دولت گذشته هرگز انجام نشد. بنابراین گزارش رقم اعتباراتی که قرار است در بودجه سال آینده از سوی شهرداری برای حمل و نقل و ترافیک اختصاص یابد 39درصد کل بودجه را شامل می‌شود که نسبت به حوزه‌های ماموریتی 6گانه شهرداری بالاترین میزان را به‌خود اختصاص داده است.

وی گفت: براساس نظرسنجی صورت‌گرفته از مردم، 97درصد تهرانی‌ها آلودگی و ترافیک را بزرگ‌ترین مشکل شهر می‌دانند و این نشان می‌دهد اگر درحوزه حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری خوبی صورت گیرد، حتما رضایت شهروندان تهرانی از زندگی در تهران افزایش می‌یابد.

توجه به معماری ایرانی اسلامی

یکی دیگر از مهم‌ترین محورهای سخنان دیروز علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث توجه به معماری ایرانی اسلامی در بناهای شهری است، به همین مناسبت وی از اختصاص 160میلیارد تومان مازاد بر 454میلیارد تومان بودجه سال آینده معاونت شهرسازی خبر داد.همچنین در بحث کمک به ساخت مساجد، بودجه‌ای که شهرداری تهران به این امر اختصاص داده 354درصد رشد نشان می‌دهد تا متعاقب آن کار ساخت 340مسجد در شهر تهران به انجام برسد.

بنابراین گزارش شورای شهر تهران در بودجه سال آینده شهرداری برای توسعه و تجهیز مددسراها و سایر مراکز خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی 42میلیارد تومان بودجه تصویب کرده است. دبیر از لحاظ شدن کمک 10میلیارد تومانی به معیشت تاکسیران‌ها خبر داد و گفت: در بودجه سال 93، 378میلیارد تومان به اتوبوسرانی کمک شده و 350میلیارد تومان نیز به خرید اتوبوس اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 252748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز