گروه شهری: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری پنجاه و سومین جلسه خود ۲فوریت لایحه «اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران» را بررسی و به تصویب رساندند.

شورای شهر

در این جلسه که شهردار تهران نیز حضور داشت اعضای شورا مصوب کردند درصورتی که مودی مایل به پرداخت نقدی کل بدهی خود باشد از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق معادل 24درصد از کل بدهی وی به‌عنوان پاداش و جایزه (خوش حسابی) محسوب خواهد شد. گفتنی است این آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال 92بود.

همچنین در این جلسه اعضای شورا طرح دوفوریتی «اصلاحیه بودجه سال 92» را به تصویب رساندند. براساس این مصوبه نیز به شهرداری تهران اجازه داده شد نسبت به اعمال اصلاحیه بودجه 92در رابطه با اعمال تبصره‌های مصوب بودجه 92و اصلاحیه‌های احتمالی در رابطه با اصلاحیه بودجه مربوط به کمک‌های حمل‌ونقل عمومی که بخش 50درصد آن از طریق مبادی مربوط تحقق نیافته و از اعتبارات شهرداری در رابطه با بودجه جاری و عمران وحمل‌ونقل انجام شده در تفریغ بودجه اعمال و مراتب حداکثر تا آخر اردیبهشت‌ماه 93جهت تصویب به شورای شهر ارسال شود.

در این میان محمد مهدی تندگویان به‌عنوان نماینده شورا برای عضویت در کمیسیون ممیزی املاک، مهدی چمران و محمد مهدی تندگویان به‌عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون تشخیص اراضی واملاک بلااستفاده شهری، انتخاب شدند. همچنین محمد سالاری و مهدی چمران برای عضویت در کمیته تشخیص و تعیین فهرست راسته‌ها و بورس‌های تجاری از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شدند.محمد سالاری نیز به عنوان نماینده شورای شهر برای نظارت بر چگونگی واگذاری امتیاز بهره‌برداری از دفاتر خدماتی الکترونیک شهر انتخاب شد.

 تقدیر و تذکرات اعضا

در جلسه دیروز ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا از زحمات شهرداری تهران در راستای فضا‌سازی‌ شهر تهران با توجه به ایام فاطمیه و آغاز سال جدید قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به حادثه روز گذشته درخصوص اقدام به‌خودکشی یکی از شهروندان و عملکرد بموقع آتش‌نشانی گفت: حضور بموقع و سرعت عمل آتش‌نشانی برای جلوگیری از اقدام خودکشی این شهروند به‌گونه‌ای سریع و ضربتی بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

اسماعیل دوستی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا اما به سیستم هدایت آب‌های سطحی پل صدرـ نیایش اشاره کرد و گفت: بهتر است برای زیباسازی و جانمایی سیستم هدایت آب‌های سطحی این پروژه چاره‌ای اندیشیده شود. وی همچنین بر بهره‌برداری از ورزشگاه شهید کاظمی واقع در منطقه 20تأکید کرد. وی پیشنهاد داد چنانچه راهی وجود دارد این پروژه در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار بگیرد.

اجرای هزار کیلومتر فاضلاب در سال

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز دیروز به موضوع اجرای طرح فاضلاب شهر تهران و همکاری نکردن برخی مناطق برای اجرای این طرح پرداخت؛«شبکه فاضلاب شهر تهران حدود 9هزار کیلومتر است که از 18سال پیش تاکنون تنها 5هزار کیلومتر آن اجراشده است. اگر بودجه و زمینه اجرای این طرح از سوی نهادهای ذی‌ربط مهیا نشود باقیمانده مسیر نیز در 18سال آینده اجرا خواهد شد. این در حالی است که عمر مفید شبکه فاضلاب 30سال است. درصورتی که شرکت فاضلاب می‌تواند سالانه حدود هزار کیلومتر شبکه فاضلاب را اجرا کند.» وی به همین‌خاطر از شهردار تهران خواست تا در ایام نوروز که تهران نسبت به روزهای سال خلوت‌تر خواهد شد مجوز حفاری به شرکت فاضلاب داده شود.

آب‌بندی اصلی پل صدر با شروع گرما

محمدباقر قالیباف شهردار تهران اما درخصوص برخی سؤالات و موارد اشاره شده از سوی اعضا توضیحاتی را داد. وی درخصوص سیستم هدایت آب‌های سطحی پل صدر ـ نیایش اینطور گفت که چون بهره‌برداری از آن با فصل زمستان همراه بود، سیستم آب‌بندی اصلی پل باقی‌مانده است و طرح آب بندی و نورپردازی پل و مسیر با شروع فصل گرما اجرا خواهد شد. وی درخصوص ورزشگاه شهید کاظمی نیز گفت: «شهرداری تهران به بحث اداره مکان‌های ورزشی ورود پیدا نخواهد کرد اما آنچه روشن است سازمان ورزش نمی‌تواند آنها را اداره کند و اداره این فضاها باید به بخش‌های خصوصی و ورزش کشور واگذار شود.»

محمدباقر قالیباف درخصوص همراهی شرکت فاضلاب در راستای صدور مجوز‌های حفاری نیز گفت: «در 15روز پایانی از سال با توجه به حجم تردد شهروندان اجازه حفاری داده نمی‌شود در مورد 15روز فروردین‌ماه هم تنها اجرای برخی پروژه‌های بزرگ شهری عملی است ما نمی‌توانیم اجازه حفاری کوچه‌ها و معابر را برای اجرای طرح فاضلاب درایامی بدهیم که مردم در حال رفت‌وآمد و دید و بازدید عید هستند.»  احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهرتهران هم با اشاره به ایام پایانی سال و اتمام نخستین نیمسال فعالیت دوره چهارم شورا، وظیفه‌شان را به‌دلیل بعد نظارتی و وضع قوانین سنگین توصیف کرد. وی همچنین از تشکیل نخستین کارگروه ویژه تهران در دولت خبر داد.

کد خبر 253384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز