شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

این روزها سینمای ایران جنب و جوش تابستانی‌اش را آغاز کرده و فیلم های مختلفی در مرحله تولید هستند.

از این بین یک نکته است که توجه اهالی سینما را به خود جلب کرده؛ حضور دوباره هدیه تهرانی جلوی دوربین یک فیلم سینمایی جریان اصلی پس از چهارشنبه سوری.

خبر این است: هدیه تهرانی این روزها جلوی دوربین ایرج کریمی رفته تا در کنار رامبد جوان و باران کوثری بازیگران اصلی تازه‌ترین فیلم او با نام موقت «نسل جادویی» باشند. تهرانی اسفند سال قبل و بهار امسال با چهارشنبه سوری نشان داد که همچنان تنها ستاره سینمای ایران است که گیشه تضمین شده‌ای دارد و می‌تواند مخاطبان را با قدرت بازیگری‌اش به سالن های سینما بکشاند.

قبل آن تهرانی دومین سیمرغ بلورین‌اش را گرفته بود تا جایگاه هنری‌اش را هم تحکیم کند و خب بعد از فیلمبرداری چهارشنبه سوری تقریبا از سینمای بدنه ایران فاصله گرفته بود.

به خارج از کشور رفته بود و در بازگشت تنها جلوی دوربین بهمن قبادی رفت تا هم بازیگر یک فیلم از سینمای بین‌المللی ایران باشد و هم حضور در گروه کارگردانی را تجربه کند.

 بعد هم تقریبا هیچ پیشنهادی را از سینمای جریان اصلی نپذیرفت تا همین چند هفته قبل زمانی که او ابتدا بازی در فیلم «سه زن» ساخته منیژه حکمت را تایید کرد هر چند بازهم بهانه‌اش یک کار فرامتنی مثل طراحی صحنه فیلم بود و حال خبر می رسد به شکلی غیر منتظره بازیگر فیلم ایرج کریمی شده است.

فیلم ایرج کریمی فیلمی خیابانی است و کاملا در تهران تصویر برداری می‌شود. لوکیشن‌های اولیه‌اش را دوستان حاضر در صحنه، کافه نادری تهران عنوان کرده‌اند و بعد هم فیلمبرداری در یکی دو کافه شمالی همین شهر پیگیری می شود. بعد از این فیلم هم نوبت فیلمبرداری «سه زن» حکمت است.

فیلمی که در آن تهرانی نقش مادری را بازی می کند که به دنبال دختر گمشده‌اش مجبور است ایران را بپیماید و در این مسیر به حقایق تازه‌ای درباره خودش و زنان سرزمینش می‌رسد. به این ترتیب شاید تهرانی را در جشنواره امسال در یکی دو فیلم ببینم.

همان اتفاقی که پارسال با چهارشنبه سوری و شبانه افتاد و خیلی ها را از تفاوت های تکنیکی بازی تهرانی حیرت زده کرد. این حیرت وقتی بیشتر می‌شود که حرف های قدیمی تهرانی را زمانی که تازه وارد این سینما شده بود به یاد بیاوریم: «سینما برای من فقط در حد یک تفریح است...»

هدیه تهرانی امروز حالا یک چهره تاثیر گذار در این سینماست؛ کسی که می تواند به تنهایی تهیه‌کنندگان این سینما را مجاب کند تا به یک پروژه چراغ سبز تولید نشان دهند و حضورش باعث شود یک کارگردان فیلم اولی، نخستین فیلمش را با اعتماد همین تهیه‌کنندگان بسازد.

کد خبر 2517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز