چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر - کامران محمدی: سامان مقدم حالا با شروع اکران کافه ستاره دوباره به عنوان یکی از جوان ترین کارگردان های پرفروش سینمای ایران مطرح شده است.

پرفروش، دست کم به این علت که اولاً سابقه او در ساخت فیلم های پارتی و به ویژه مکس نشان می دهد همواره توجه خاصی به مخاطب عام دارد و ثانیاً در گفت وگو با ایسنا گفته است:
هم اکنون که در آستانه اکران این فیلم هستیم، قول می دهم از آن استقبال خوبی خواهد شد. اعتماد به نفس مقدم، البته بیش از هر چیز، ناشی از تجربه های موفقش در فیلم های گذشته است: ... من این ادعا را دارم و این حق را به خودم می دهم، چون در فیلم های قبلی ام نیز این ادعا را داشتم. کارگردان کافه ستاره درباره شیوه روایت در فیلم تازه اش می گوید: این ادعا را دارم که در سینمای ایران، این شکل روایت غیرخطی وسوسه ای است که خیلی از کارگردان ها دارند و دلایل این که به سراغش نمی روند نیز کاملاً مشخص است. چون بعضی ها معتقدند تماشاگر ایرانی ممکن است با این نوع روایت آشنا نباشد و خسته شود. البته پیش از کافه ستاره ، کمال تبریزی در فیلم یک تکه نان شیوه روایتی غیرخطی و با استفاده از خطوط متقاطع را تجربه کرده است، اما مقدم، کافه ستاره را اولین فیلم اینچنینی معرفی می کند، هر چند که خودش هم می گوید: سینمای ایران را خیلی کم دنبال می کنم. اما کافه ستاره از یک منظر دیگر نیز قابل توجه است. این اولین فیلمنامه مقدم است که تمام شخصیت های اصلی اش زن هستند.
کد خبر 2010

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز