همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه تفکر «هر ایرانی یک خودرو» نگاهی مبتنی بر کسب سود و منفعت بود، گفت: باید با توسعه حمل‌ونقل عمومی و ارزان، شرایطی را فراهم کنیم که خانواده‌ها حتی به فکر داشتن ماشین هم نباشند یا اگر آن را خریداری می‌کنند، فقط برای مواقع تفریح از آن استفاده کنند، نه برای تردد در شهرهای شلوغ.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم اختتامیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک گفت: اصلاح قوانین مربوط به هدفمندی یارانه‌ها و سوخت، تقویت حمل‌ونقل عمومی و گسترش حمل‌ونقل ریلی از عمده اقدامات دولت برای ساماندهی حوزه حمل‌ونقل در کشور است.

وی افزود: هر چند می‌بایست در کوتاه‌مدت اقداماتی در جهت بهبود اقتصاد حمل‌ونقل، کاهش مصرف بیش از حد انرژی، اصلاح محیط زیست و... انجام شود، اما برای اصلاح وضعیت کنونی حمل‌ونقل می‌بایست نگاه‌مان بر مبنای توسعه پایدار باشد.

وی با تاکید بر نقش مهندسان حمل‌ونقل و ترافیک برای دستیابی به توسعه پایدار خاطرنشان کرد: امروزه بحث حمل‌ونقل مجزا از دیگر علوم نبوده، جایگاهی فرابخشی و میان‌بخشی دارد که در صورت بی‌توجهی به این جایگاه وارد یک مدار بسته خواهیم شد.

رحمانی فضلی یادآور شد: مهندسان حمل‌ونقل می‌بایست با همفکری متخصصان امور اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی نسبت به طراحی سیستم‌های حمل‌ونقل اقدام کنند.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و مدیریت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اضافه کرد: در صورت بی‌توجهی به پیامدهای آلودگی‌های هوا و سایر آلودگی‌های محیطی در آینده نه چندان دور شاهد آثار منفی جسمی و روانی ناشی از ترافیک بر شهروندان خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش مهندسان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: برای رسیدن به سامان مناسبی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به شدت محتاج راهنمایی‌ها، تفکرات و اندیشه‌های علمی، فنی و اجتماعی مهندسان ترافیک هستیم.

کد خبر 251301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز