دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: امواجی از توریست‌ها دهه‌هاست برای استفاده از خواص توانبخش آب و هوا به سواحل آفتابی شرقی و جنوبی اسپانیا آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اما در حالی که روند تلفیق کشورهای اروپایی ادامه دارد، تعداد بیشتر و بیشتری از "توریست‌های" پزشکی و افراد خارجی که برای گذراندن دوران بازنشستگی در کنار دریا به این کشور می‌آیند، به استفاده فزاینده از تسهیلات پزشکی  اسپانیا پرداخته‌اند، به طوری که در حال حاضر باعث دردسر ارائه‌کنندگان خدمات بهداشتی شده‌اند.

عمده توریست‌های پزشکی در اسپانیا از انگلیس، آلمان و بلژیک می‌آیند تا از نظام مراقبت بهداشتی رایگان این کشور استفاده کنند.

عمل‌های رایجی که این توریست‌های پزشکی انجام می‌دهند، جراحی بای‌پس رگ‌های کورونری قلب و جایگزینی مفاصل است.

در اسپانیا مراقبت‌های بهداشتی فراگیر و برای همه افراد رایگان است.

در حالی که در برخی از کشورهای شمال اروپا گاهی تا ماه‌ها باید منتظر عمل ماند، میانگین انتظار برای یک عمل جراحی معمول در اسپانیا تنها 45 روز است. همچنین نصب یک پروتز مفصل که در کشورهای دیگری هزینه بالایی دارد در اسپانیا رایگان است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا حتی درمان یا جراحی برای بیماری قبلا تشخیص داده شده نیاز به تایید از جانب مقامات در کشور موطن بیمار دارد.

معمولا بیماران از موارد وخیم‌شدن یک بیماری مزمن استفاده می‌کنند تا به سرویس‌های اورژانس مراجعه می‌کنند تا معاینه و در صورت لزوم عمل شوند.

به گفته مقامات محلی در اسپانیا این نوع توریسم پزشکی در پشت توریسم عادی پنهان می‌شود و بسیاری از افرادی که به ظاهر برای تعطیلات به اسپانیا می‌روند، در واقع می‌خواهند خدمات درمانی دریافت کنند.

اما مقامات و پزشکان محلی در نواحی مورد علاقه توریست‌ها مانند آندلس در جنوب و جزایر بالریک که با شمار فزاینده بیماران خارجی روبرو شده‌اند، می‌گویند دچار کمبود بودجه و منابع انسانی برای درمان این همه بیمار هستند.

125000 توریست خارجی در در سال 2006 در نظام مراقبت بهداشتی منطقه والنسیا در اسپانیا مورد درمان قرار گرفتند و هزینه درمان آنها به 88 میلیون یورو رسید.

کد خبر 25118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز