همشهری آنلاین: مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح اهداف سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهوری عراق به ایران پرداخت.

کاظم جلالی  با تاکید بر روابط گسترده و خوب میان دو کشور همسایه ایران و عراق، سفر قریب‌الوقوع جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق به تهران را بخشی از رایزنی‌های مقامات عالی دو کشور برای تعمیق روابط دوجانبه توصیف کرد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 4 تیر در گفتگو با  ایرنا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده‌است تا نقشی سازنده درعراق داشته باشد و ایفای این نقش سازنده، مستلزم گفت و گو و رایزنی‌های دوره‌ای و مرتب میان مقامات دو کشور است.

نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی‌است که‌شرایط امروز عراق، رایزنی بیشتر مقامات عالی این‌کشور بامقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد و سفر طالبانی به تهران نیز بیش از هر چیز دیگر به منظور حل مسایل عراق انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ایران و عراق به ‌عنوان دو کشور بزرگ منطقه از مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی برخوردار هستند، دیدار و گفتگوی مقامات دو کشور را امری طبیعی و ضروری برای گسترش روابط دانست.

جلالی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به ایجاد صلح و امنیت در عراق است.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ‌این سئوال‌ که آیا ممکن است دور دوم گفتگوی احتمالی میان ایران و آمریکا و عراق در سطح متفاوتی نسبت‌به دور اول این گفتگوها انجام شود، گفت: هنوز چیزی در این‌باره اعلام نشده است.

کد خبر 25088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز