یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: «مرکز علوم و فنون روباتیک تهران به همت شهرداری منطقه ۲۰تهران تشکیل می‌شود» این خبر را معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه جشنواره رباتیک شکوفا اعلام کرد.

به گزارش همشهری همچنین در این مراسم از نفرات برتر دومین جشنواره روباتیک تهران در سالن فرهنگسرای ولاء شهرری تقدیر به عمل آمد.در این مسابقات 900تیم از 374محله تهران در ده لیگ با یکدیگر رقابت کرده و برگزیدگان این مسابقات به این شرح اعلام شدند:

لیگ پارک نوری سامان نعمتی، لیگ رالی سینا صمیمی نعمتی، لیگ حل ترافیک شهری محمد منصوری، لیگ مبارز ماهان دایمی، لیگ فوتبالیست کنترلی ایلیا شیخ، لیگ آتش‌نشان امیر ارسلان گیلک، لیگ جاده صاف‌کن زهرا بورقی، لیگ خدمتکار آرین باقی زاد، لیگ شکارچی نور محمد‌مهدی عسگری ماهی آبادی و لیگ خلاقیت مقام اولی نداشت.

دکتر سیدمحمد هادی ایازی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه مجموعه شهرداری تهران بر توسعه علم و فناوری در سطح شهر تهران تأکید داشته است اعلام کرد: از سال گذشته جشنواره شکوفا در 7 محور برگزار شده که سال به سال از لحاظ کمیت و کیفیت برگزاری بهتر می‌شود و استمرار این کار جدی گرفته می‌شود و قرار است در تهران بحث روباتیک نهادینه شود و منطقه 20شهرداری تهران در قالب ایجاد مراکز علم و فناوری مرکز علوم و فنون روباتیک را در شهرری ایجاد می‌کند که به تمام شهروندان تهرانی خدمات دهی خواهد داشت. بر این اساس ما در موضوعات مختلف این 7 رشته شکوفا را درنظر داریم گسترش دهیم و به‌طور خاص در موضوعات روباتیک فعالیت گسترده داشته باشیم.

ایازی افزود: در قالب برنامه 5ساله دوم شهرداری قرار است مراکز علم‌و‌فناوری را در مناطق 22گانه ایجاد کنیم و در موضوعات مختلف علوم و فنون مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم، جغرافیا و بسیاری از علوم دیگر که فراتر از جشنواره شکوفاست این مراکز فعالیت خواهند کرد. به گفته وی جوانان و نوجوانان ما از سطح علمی قابل‌توجهی برخوردارند و تلاش می‌کنند به مدارج علمی بالایی دست یابند لذا مهم است به توسعه زیر‌ساخت‌ها توجه داشته باشیم.

دکتر مرتضی موسی‌خانی، رئیس کمیته ملی روبوکاپ کشور و دبیر علمی جشنواره روباتیک شکوفا نیز اظهار داشت: برای مسئولان عالی‌رتبه نظام نامه‌ای تقدیم کردم با این مضمون که اگر ما بتوانیم به اینگونه علوم و فنون پرو بال بدهیم و زمینه را برای رشد نهایی آنها مهیا کنیم در آینده نه چندان دور در یک بازه زمانی 10ساله به جای صادرات نفت و مواد نفتی می‌توانیم نرم‌افزار تولید و صادر کنیم. وی تصریح کرد: کارهای کشور ما با اینکه مقطعی هستند ولی شهرداری تهران در این زمینه مقطعی عمل نکرده و ثابت قدم است.

وی خطاب به حاضران گفت: باید دست پدر و مادرها و مربیان عزیز این بچه‌ها را بوسید. آینده جهان هوش مصنوعی است. شما به‌زودی در آینده در دانشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا صاحب کرسی خواهید شد. آنهایی که توانستند کار تیمی انجام بدهند و در این مسابقات شرکت کنند همه برنده هستند و بازنده‌ای وجود ندارد.

کد خبر 250748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز