مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان انگلیسی نمونه اولیه‌ای از یک روبات عاطفی را طراحی کرده‌اند که علاوه بر نمایش احساسات مختلف می‌تواند به توسعه اسباب‌بازی‌های هوشمند برای برقراری ارتباط با کودکان اوتیسمی منجر شود.

Erwin

زمانی‌که دو انسان برای نخستین بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند، رابطه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد؛ اما در تعامل انسان با ماشین، فقدان ویژگی شناخت و شخصیت در روبات مانع از شکل‌گیری یک ارتباط می‌شود.

به گزارش ایسنا، برای ساخت یک روبات تعاملی هوشمند، ماشین باید قادر به بروز عواطف و درک حالات احساسی و نیازهای طرف مقابل یعنی انسان باشد.

ایده ساخت روبات عاطفی توسط دکتر «جان مورای» از محققان دانشکده علوم رایانه دانشگاه لینکلن و با هدف بررسی نحوه تعامل انسان-روبات، درک و توسعه روابط واقعی‌تر بین انسان و ماشین‌های هوشمند ارائه شده است.

روبات اروین (Erwin) - روبات عاطفی با شبکه هوشمند - قادر به نمایش پنج حالت احساسی مختلف است.
این روبات به محققان کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط انسان با ماشین، نحوه شکل‌گیری روابط در کودکان مبتلا به اوتیسم، سندرم اسپرگر - نوعی اختلال زیستی-عصبی - یا سایر اختلالات شناختی پیدا کرده و اسباب‌بازی‌های هوشمندی برای این دسته از کودکان طراحی کنند.

روبات عاطفی Erwin در یک آزمایش برقراری ارتباط با انسان مورد آزمایش قرار گرفت؛ در ادامه محققان قصد دارند از روبات بدون عاطفه Keepon برای بررسی تفاوت در عکس‌العمل‌های افراد در هنگام مواجهه با هر دو روبات استفاده کنند.

کد خبر 249620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز