همشهری آنلاین: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران که برای حضور در سمینار مربیان حاضر در جام جهانی به برزیل سفر کرده است در نشست خبری این سمینار درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

کی روش

پایگاه اینترنتی terrabrazil گفته‌های سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، کی روش درباره سرنوشت ایران در گروه F جام جهانی 2014 در کنار تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌و هرزگوین گفت:‌ ایران در گروه خیلی سختی قرار گرفته است. ما از لحاظ کیفی و تجربی شاید نسبت به سه تیم دیگر این گروه در سطح پایین تری قرار داشته باشیم، اما تلاشمان را برای موفقیت در جام جهانی خواهیم کرد. باید تا آغاز جام جهانی تلاش زیادی از خودمان نشان دهیم. به نظرم ما در کنار این تیم‌ها شانس داریم و باید تا آغاز جام جهانی برنامه آماده سازی خودمان را پیش ببریم تا در برزیل موفق باشیم.

کی روش درباره آینده خود پس از جام جهانی نیز گفت: در حال حاضر تمام تمرکز من روی موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی است و به پس از آن فکر نمی‌کنم و نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره تاثیر تحریم‌های اقتصادی روی برنامه او برای آماده سازی ایران گفت:‌ تحریم‌ها به طور کلی در ایران تاثیر داشته و تا حدودی روی برنامه‌های ما در تیم ملی ایران نیز تاثیر گذار بوده است. برای مثال ما برای رزرو هتل و مسائل اقتصادی نظیر این و پیدا کردن تیم برای بازی دوستانه با مشکل روبرو هستیم و نمی‌توانیم پشتوانه اقتصادی آن را فراهم کنیم. البته تحریم‌ها تاثیرگذار بوده‌اند اما این تحریم‌ها انگیزه اصلی بازیکنان من در جام جهانی خواهند بود. از زمانی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته‌ام، تحریم‌های اقتصادی یکی از چالش‌های بزرگ من بوده است. با این وجود من امیدوار هستم این تحریم‌ها انگیزه‌ای برای موفقیت بازیکنان ایران در جام جهانی برزیل باشد.

این سایت خبری برزیلی در ادامه می‌گوید: "یکی از کشورهایی که تاثیر زیادی روی تحریم‌های اقتصادی ایران گذاشته آمریکا بوده است که ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کند. اتهامی که ایران آن را رد کرده و اعلام کرده است هدف آنها از غنی سازی، فعالیت‌های صلح‌آمیز است. این دو کشور در جام جهانی 2014 قرار است در یک شهر در کنار هم اردو بزنند."

کارلوس کی‌روش درباره اردو زدن ایران و آمریکا در یک شهر در طول بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل گفت: هیچ نگرانی وجود ندارد و اصلا مهم نیست که ایران و آمریکا قرار است در یک شهر اردو بزنند. ما برای بازی‌‌های جام جهانی به اینجا می‌آییم. برزیل سرزمین فوتبال است و همه تیم‌ها هدفشان موفقیت در جام جهانی است و اینکه با عملکردشان بتواند مردمشان را خوشحال کنند. فوتبال یک زبان بین‌المللی است. همانگونه که شورای امنیت زبانی است که کشورها را در عرصه سیاسی گرد هم می‌آورد، در اینجا نیز فیفا این مسئولیت را عهده دار شده و باعث شده است که کشورهای مختلف با اعتقادات و فرهنگ متفاوت به اینجا بیایند و از طریق زبان فوتبال با هم صحبت کنند.

سرمربی 60 ساله پرتغالی تیم ملی ایران درباره حمایت برزیلی‌ها از تیم ملی فوتبال ایران گفت: فکر می‌کنم هواداران فوتبال در برزیل در جام جهانی ایران را تشویق کنند اما مطمئن هستم در دیدار با آرژانتین، هواداران برزیلی تیم ملی ایران را تشویق کنند (با خنده).

سرمربی سابق پرتغال در جام جهانی 2010 یکی از سه مربی پرتغالی حاضر در این جام است. فرناندو سانتوس سرمربی یونان و پائولو بنتو سرمربی پرتغال دیگر مربیان پرتغالی حاضر در برزیل هستند. کی‌روش درباره حضور سه مربی پرتغالی در جام جهانی 2014 گفت: این نشان می‌دهد که فوتبال پرتغال در 15-20 سال گذشته تلاش زیادی کرده است و با برنامه پیش رفته و توانسته علاوه بر پرورش بازیکن، در عرصه مربیگری نیز مربیان زیادی را پرورش دهد. در حال حاضر مربیان پرتغالی زیادی در سراسر جهان کار می‌کنند. خوشحالم که من و دو همکار پرتغالی دیگرم توانستیم با تیم‌های ملی صعود به جام جهانی را تجربه کنیم. داشتن سه مربی پرتغالی در جام جهانی به سود فوتبال پرتغال است و باعث پیشرفت بیشتر ما می شود.

سرمربی ایران درباره کریستیانو رونالدو و حضور او در جام جهانی گفت: ما در جام جهانی شاهزاده‌های زیادی داریم. کریستیانو رونالدو از پرتغال، لیونل مسی از آرژانتین، نیمار از برزیل، فرانک ریبری از فرانسه از جمله این بازیکنان هستند. در جام جهانی از بین این شاهزاده‌ها یک بازیکن است که پادشاه می‌شود و می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد و من امیدوارم این اتفاق برای کریستیانو رونالدو رخ دهد و او بتواند بهترین بازیکن جام لقب گیرد.

سرمربی ایران درباره روند آماده‌سازی برزیل برای جام جهانی گفت: فکر نمی‌کنم مشکلی برای برگزاری جام جهانی وجود داشته باشد و همه مسائل تا زمان شروع این رقابت‌ها حل می‌شود. همانطور که این اتفاقات برای جام کنفدراسیون‌ها نیز وجود داشت اما در نهایت شاهد بازی‌های خوبی بودیم. من مطمئن هستم برای جام جهانی برزیل نیز همه مشکلات حل خواهد شد.

دستیار سابق سر آلکس فرگوسن در منچستر‌یونایتد نیز در ادامه درباره عملکرد این تیم در رقابت‌های این فصل لیگ برتر گفت:‌ از اینکه منچستر در فصل جاری جام نخواهد آورد اطمینان دارم اما تردیدی نیست که آنها تا قبل از پایان فصل روزگار تلخ خود را به پایان می‌برند و به روند قبلی خود باز می‌گردند. منچستر تیم قبلی من نیست، تیم فعلی من است. من هنوز نتایج منچستر را دنبال می‌کنم و برایش اهمیت قائل هستم. مطمئن باشید ما در کنار منچستر هستیم. دیوید مویس نیاز به زمان بیشتری دارد. او مربی خوبی است.

کی‌روش در پایان درباره رقابت‌های این فصل لیگ برتر گفت: این فصل یکی از جذاب ترین مسابقات لیگ برتر بود. چلسی، آرسنال و سیتی همگی خیلی خوب کار کرده‌اند و رقابت در بالاترین سطح ممکن است.

کد خبر 250385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز