همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: برابر کویت به بازیکنان جوان این فرصت را می‌دهم که تجارب بین‌المللی خود را بالا برده و در آینده برای تیم ملی کشورتان تاثیرگذار باشند.

کی‌روش

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر کویت، در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: همه می‌دانید برنامه فشرده‌‎ای برای دیدار با کویت و گینه داریم و قبل از هر صحبتی باید از مسئولان فدراسیون کویت تشکر و قدردانی کنم که با هماهنگی آنها این بازی به عقب افتاد و به جای چهارشنبه، آن را دوشنبه برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: من فردا ( دوشنبه 12 اسفند) این فرصت را به یکسری بازیکن جوان می‌دهم که در کنار چندین بازیکن باتجربه بتوانند برای تیم ملی کشورشان بازی کنند. آنها می‌‎توانند از این موقعیت بسیار خوب برای بالا بردن تجارب بین‌المللی استفاده کرده و در آینده برای تیم ملی تاثیرگذار باشند. البته می‌دانم این کار ریسک است اما وظیفه خودم می‌دانم که این کار را انجام دهم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که از روند آماده‌سازی تیم ملی راضی هستید یا خیر؟، اظهار کرد: در این نشست مطبوعاتی تنها در مورد بازی با کویت صحبت می‌کنم. صعودمان به جام ملت‌ها قطعی شده است و مهمترین مطلبی که می‌توانم به آن اشاره کنم، بازی کردن نفرات جوان‌مان است که می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: باید به شما بگویم پس از این دو بازی، مراحل آماده‌سازی تیم ملی آغاز می‌شود و با توجه به زمان مناسبی که برای حضور در جام جهانی داریم، می‌توانیم آماده‌سازی کاملی را داشته باشیم تا بتوانیم با قدرت و آمادگی کامل پای به برزیل بگذاریم.

کی‌روش در ادامه در مورد بازی‌های تدارکاتی که پیش از شروع جام جهانی نهایی شده است، تاکید کرد: دیدار با بلاروس، آنگولا، مونته‌نگرو، ترینیداد و توباگو و همچنین بازی چهارشنبه برابر گینه است که هماهنگی این بازی‌ها خیلی سخت بود.

وی در مورد اینکه برای دعوت کردن از بازیکنان جوان فشاری از سوی تیم‌های روی کادرفنی تیم ملی ایجاد شده، خاطرنشان کرد: هیچ فشاری از هیچ تیمی نبوده و باید از همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی در این مقطع تشکر کنم. در بازی مقابل کویت این فرصت خیلی خوب برای بازیکنانی مانند رضا حقیقی، یعقوب کریمی، علی کریمی و .. است که محک خورده و خودشان را نشان دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین تصریح کرد: مهمترین نکته در مورد دعوت از بازیکنان این است که تا آخرین روز رسمی فیفا، قبل از آغاز جام جهانی، درهای تیم ملی روی بازیکنان باز است تا به تیم ملی دعوت شوند.

وی در مورد مصدومیت تیموریان اظهار کرد:این خبر بد برای استقلال و تیم ملی این است که روز شنبه متوجه شدیم که دست آندرانیک تیموریان دوباره دچار شکستگی کوچک شده است. دیروز در این مورد با قلعه‌نویی صحبت کردم زیرا آندو هنوز این فرصت را دارد که برای حضور در جام جهانی کاملا آماده باشد.

کی‌روش در مورد اینکه در این بازی تدارکاتی‌ هم دنبال پیروزی هستید؟، اذعان داشت: ما همیشه برای برد به زمین می‌رویم. دیگر نمی‌توانیم این شرایط را ادامه بدهیم، مانند روزهایی که من به ایران آمدم که یک دروازه‌بان 1000 بازی ملی دارد و دروازه‌بان دیگر هیچ بازی ملی ندارد. 23 بازیکن برای 3 بازی مهم جام جهانی باید انتخاب کنیم که همه می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بخش پایانی گفتگویش با خبرنگاران تاکید کرد: با اینکه اعتماد کردن به جوانان ریسک است اما در دیدار برابر کویت هم به جوانان میدان خواهیم داد. ما در یکی از دیدارهای تیم ملی برابر عمان شکست خوردیم اما در همان بازی رضا حقیقی از یک تیم کوچک به یک تیم بزرگ منتقل شد. این وظیفه ماست که بتوانیم برای مردم یک بازی خوب ارائه دهیم. مردم به بازی جوانان اعتماد دارند و مطمئنم که از بازی جوانان ایران لذت خواهند برد.

کارلوس کی روش در پایان گفت: مطمئنم که مردم و علاقمندان به فوتبال از دیدن بازی جوانان تیم ملی لذت خواهند برد. این وظیفه ماست که به جوانان اعتما کنیم و کمک کنیم تا بتوانند برای آینده آماده شوند.

کد خبر 251571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز