همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن با حضور ۲۰۰ هزار شرکت کننده یک مانور فرهنگی بزرگ است، گفت: ۲۴۰ هزار برگه آزمون برای برگزاری این آزمون به چاپ رسیده است.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در نشست هماهنگی برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن با بیان اینکه آزمون شفاهی این طرح روز چهارشنبه 23 بهمن آغاز و تا پنجشنبه 8 اسفندماه ادامه دارد، اظهار داشت: آزمون شفاهی طرح ملی حفظ قرآن در رشته های حفظ ترتیبی و موضوعی در معاونت های فرهنگی ادارات اوقاف در شهرستان‌ها و استان ها در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه حضور 100 هزار نفر در آزمون قرآنی سال قبل بی نظیر است، تصریح کرد: 240 هزار برگه ویژه آزمون مرحله دوم این طرح چاپ شده است که حضور و شرکت این تعداد داوطلب در چنین آزمونی یک مانور بزرگ فرهنگی محسوب می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه سوالات آزمون کتبی فنی خواهد بود، گفت: این آزمون در 10 رشته و به صورت سراسری و متمرکز در ساعت 9 صبح روز جمعه 9 اسفندماه در 2 هزار و 500 پایگاه برگزار خواهد شد.

11 هزار کرمانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن شرکت می‌کنند


آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با حضور 11 هزار نفر شرکت کننده اسفند ماه در 18 شهرستان استان کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان با اعلام این خبرگفت: آزمون مرحله دوم طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با حضور بیش از 11 هزارنفر شرکت کننده از 23 بهمن در18 شهرستان استان کرمان اغاز و تا نهم اسفند ادامه خواهد داشت.

فاطمی گفت: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در راستای احرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون قاری و حافظ قران کریم است و تربیت یک میلیون قاری و حافظ قرآن کریم مهمترین هدف ورسالت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی اظهار داشت: بیش از 11 هزار نفر شرکت کننده از اردیبهشت ماه سال جاری در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه ،پایگاه‌ها و مساجد 18 شهرستان استان در کلاس های این طرح شرکت کرده‌اند.

فاطمی افزود: 267 مربی در 4گروه سنی مختلف در بخش حفظ موضوعی (بیش از 300 آیه) در کلاس حضور مستمر داشتند.

وی از برگزاری آزمون این دوره به دو صورت شفاهی و کتبی اسفندماه خبر داد و افزود: مرحله کتبی این طرح در روز 9 اسفند ماه و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

فاطمی در خصوص جزئیات آزمون شفاهی و کتبی اظهار داشت: آزمون شفاهی شامل قرائت آیات بر اساس ترجمه آن، مشخص کردن موضوع آیات، ترجمه آیات و واژگان و آزمون کتبی نیز براساس پرسش از آیات مرتبط با ترجمه واژگان و مصادیق عبارات و جملات به صورت گزینش تستی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان در پایان متذکر شد: متسابقینی که بتوانند حد نصاب نمرات را در این دوره از کلاسها کسب کنند علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر پایان دوره مرحله دوم طرح تربیت حافظان و قاریان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مرحله بعد این طرح در سال آینده راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 250187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز