همشهری آنلاین: رئیس گروه ریز فناوری پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی آزمایشگاه ممز در این دانشگاه خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر خدمات این آزمایشگاه در اختیار محققان در این حوزه قرار گرفت که به منظور شناسایی این حوزه از فناوری اقدام به برگزاری همایشی در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه شد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آزمایشگاه ریز فناوری تاسیس می‌کند

به گزارش مهر، دکتر فرشاد برازنده با اشاره به اهمیت ریز فناوری‌ها و ماشینکاری ممز (MEMS) افزود: اساس و پایه ساخت آی‌سی‌ها و تراشه‌ها از ممز استفاده می‌شود.

وی کاربرد این فناوری را در حوزه‌هایی چون پزشکی، صنایع هوا فضا و برق و الکترونیک دانست و اظهار داشت: این فناوری در ساخت تلفن‌های همراه و پرینترها تا بخش‌های صنعتی کاربرد دارد.

برازنده، عمر این فناوری را 20 سال ذکر کرد و ادامه داد: در صورت توجه به این فناوری می‌تواند در آینده جایگزین درآمدهای نفتی شود از این رو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به راه اندازی آزمایشگاه ممز کردیم.

رئیس گروه ریز فناوری پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه حدود یک ماه است که این آزمایشگاه خدمات تخصصی به پژوهشگران در این حوزه ارائه می‌کند، اضافه کرد: به منظور شناسایی این آزمایشگاه و این فناوری اقدام به برگزاری همایش ریز فناوری و ماشینکاری ممز در روزهای 29 و 30 بهمن ماه جاری در این دانشگاه شده است.

برازنده، به سابقه این فناوری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دراین زمینه در کشور پیشرو است و با برگزاری اولین کنفرانس ممز امیدواریم در سال‌های آینده دانشگاه‌هایی چون صنعتی شریف و مالک اشتر در این حوزه وارد شوند.

دبیر اولین کنفرانس ممز ادوات و تجهیزات ساخت، فرآیندها، طراحی و ساخت سنسورها و شبیه سازی را از جمله محورهایی دانست که دراین کنفرانس بحث و بررسی می‌شود.

کد خبر 250055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز