گروه شهری: برای ۵سال آینده افزایش کارایی شبکه معابر شهر تهران مورد توجه جدی قرار گرفته است.

در این برنامه تلاش شده تا با فعالیت عمرانی کم هزینه اثربخشی بزرگراه‌ها و معابر اصلی پایتخت افزایش یابد. ازجمله این اقدامات آنگونه که معاون فنی و عمرانی گفت احداث رمپ و لوپ در مسیرهای ورودی و خروجی بزرگراه‌هاست که باعث کاهش ترافیک و همچنین کاهش اتلاف وقت و هزینه شهروندان می‌شود.

سید مازیار حسینی با بیان اینکه برخی مشکلات ترافیکی فعلی شبکه معابر به پروژه‌هایی که در گذشته احداث شده، مرتبط است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال با افزایش تقاضای سفر در بزرگراه امام علی، ترافیک سنگینی در این بزرگراه در محدوده بالاتر از تقاطع مسیل باختر که سال‌ها پیش احداث شده است، وجود دارد. براساس نتایج بررسی‌های کارشناسی، احداث یک لوپ برای دسترسی جنوب به شرق، به کاهش ترافیک این محدوده منجر می‌شود. لوپ مذکور در زمان احداث این قطعه از بزرگراه امام علی در دهه‌های گذشته احداث نشده و اکنون با بهره‌برداری از ادامه بزرگراه و افزایش تقاضای سفر، این امر مشکلات ترافیکی به‌دنبال داشته است.

حسینی با اعلام تکمیل طراحی این لوپ توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، یادآور شد که سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز پیگیر اجرای این پروژه کوچک اما تأثیرگذار است. وی در ادامه به ذکر مثال دیگری درخصوص نحوه افزایش کارایی شبکه معابر پرداخت و گفت: در حال حاضر پس از خروج از تونل نیایش در مسیر شرق به غرب، اتصالی با بزرگراه شهید چمران و خیابان سئول وجود ندارد. فقدان این اتصال به‌دلیل وجود معارضات ملکی است که تملک آنها با مشکلات حقوقی و اسنادی مواجه بوده و در زمان احداث تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و نیایش، این قطعه به همین شکل رها شده بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به افزایش تقاضای سفر در بزرگراه نیایش با بهره‌برداری از تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، گفت: به‌دنبال این مسئله، ترافیک ناشی از فقدان اتصال بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران، مشکلاتی ایجاد کرده که برای رفع آنها احداث رمپی از روی لوپ موجود در دستور کار قرار گرفته است تا با لحاظ امکانات و شرایط موجود، وضعیت ترافیک این منطقه بهبود یافته و کارایی شبکه معابر افزایش یابد. به گفته معاون شهردار تهران، اتصال مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید زین‌الدین از طریق احداث یک راستگرد، یکی از همین مداخلات مؤثر اما کم حجم عمرانی است که چندی پیش اجرا شد و شهروندان از آثار ترافیکی مثبت آن برخوردار شده‌اند.

کد خبر 249612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز