چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از قتل اسامه بن لادن، رهبر القاعده در ابوت آباد پاکستان، ویلیام مک ریون، مسئول وقت عملیات از همه افرادش خواسته بود عکس‌های جسد وی را یا نابود کنند، یا تحویل دهند.

bin laden

روزنامه اتریشی استاندارد گزارش داد، این خبر از ایمیلی به دست آمده که تاریخ آن به 13 مه 2011 باز می‌گردد و اکنون فعالان سازمان دیده بان قضایی (Organisation Judicial Watch) آن را منتشر کرده‌اند.

این سازمان در گذشته با استناد به "قانون آزادی اطلاعات" بارها خواستار آن شده بود که عکس‌های این عملیات منتشر شود و در همین رابطه شکایتی را هم طرح کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا حالا بر اساس این درخواست ایمیل‌هایی را که بخش اعظم آنها سیاه شده است، تسلیم کرده که در آن اطلاعاتی درباره حجم عکس‌ها وجود دارد.

گمان تام فیتون، رییس دیده بان قضایی این بود که نابودسازی این عکس‌ها نقض قانون باشد. اینکه آیا عکس‌های واحدهای ویژه واقعا نابود شده است یا خیر، هنوز مشخص نیست. مک ریون درباره این موضوع موضع گیری نکرده است.

دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دلیل منع انتشار این عکس‌ها را دامن نزدن بیشتر به این موضوع اعلام کرده و گفته با این کار جلوی جذب نیروی جدید در القاعده را می‌گیرد.

دادگاه‌های آمریکا تاکنون استدلال مخالفان این رویه را نپذیرفته‌اند. دیوان عالی این کشور هم تجدیدنظرخواهی را رد کرده است.

کد خبر 249430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز