همشهری آنلاین: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر دیدارهای خود در بخش تیمی این رقابت‌ها را برگزار کرد و طی آن موفق شد علاوه بر ژاپن، مقابل بلاروس، تیم چهارم جهان نیز صاحب برتری شود.

تیم ملی سابر

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی گرندپری اسلحه سابر اسپانیا که از روز جمعه (18 بهمن) با حضور 198 بازیکن از 32 کشور آغاز شده، روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای بخش تیمی در مادرید پیگیری شد.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری در این پیکارها شرکت کرده است، در دیدارهای بخش تیمی عملکرد فوق العاده‌ای داشت و طی آن به نتایج قابل قبولی دست یافت.

بر این اساس تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر دیدارهای خود در مسابقات گرندپری اسپانیا را در جدول 32 تیمی و در رقابت با 26 تیم دیگر آغاز کرد. این تیم در نخستین دیدار خود ژاپن را با نتیجه 45 بر 25 شکست داد اما در دیدار دوم با نتیجه 45 بر 35 مغلوب تیم دوم جهان، ایتالیا شد.

بلاروس حریف سوم تیم ملی بود. این تیم سال 2013 در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان چهارم دست یافت، با این اوصاف شمشیربازان کشورمان موفق شدند در رقابتی پایاپای این تیم مدعی را با نتیجه 45 بر 44 شکست دهند.

آنها اما در چهارمین دیدار خود مقابل رومانی، دارای مدال نقره المپیک دوره پیش، متحمل شکست شدند.

بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای کسب عنوان یازدهم یا دوازدهم به مصاف تیم لهستان رفت. تیم کشورمان در این دیدار با نتیجه 15 بر 13 شکست خورد و به عنوان دوازدهم دست یافت.

رده‌بندی نهایی شمشیربازان اسلحه سابر در بخش انفرادی

دو روز نخست مسابقات هم به دیدارهای انفرادی اختصاص داشت. در این بخش از مسابقات محمد رهبری در مرحله مقدماتی متحمل دو شکست شد، اما دیدار برابر نمایندگان سنگاپور، روسیه، اسپانیا و آلمان را به سود خود تمام کرد و به جدول 128 نفره صعود کرد. رهبری در این مرحله برابر نماینده دیگر کشور میزبان با نتیجه 15 بر 11 شکست خورد و به عنوان 98 دست یافت.

علی پاکدامن نیز از 6 دیدار مقدماتی خود صاحب سه پیروزی برابر شمشیربازان شیلی، اسپانیا و مکزیک شد، اما در جدول 128 نفره مقابل ورزشکار لهستانی 15 بر 13 باخت و به عنوان 117 دست یافت.

مجتبی عابدینی در مرحله مقدماتی مقابل حریفانی از رومانی، مکزیک و آرژانتین به برتری دست یافت، اما در جدول 128 نفره برابر حریفی دیگر از مکزیک نتیجه را واگذار کرد و با کسب عنوان 100 به کار خود پایان داد.

در میان نمایندگان ایران محمد فتوحی موفق به صعود به جدول 128 نفره نشد. این بازیکن در مرحله مقدماتی از مجموع 6 دیدار خود تنها برابر ورزشکار اسپانیا پیروز شد و در رده‌بندی نهایی جایگاه 164 را به خود اختصاص داد.

کد خبر 249122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز