یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه مراسم آغاز بازی‌های المپیک زمستانی با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن دیدار کرد.

abe-putin

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،این دیدار در حاشیه مراسم آغاز بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی در جنوب روسیه برگزار شد.

شینزو آبه ، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت:اول از همه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک واقعا عالی بود.از این‌که توانستم در این مراسم شرکت کنم ؛خوشحالم.

پوتین هم گفت:این‌که تا چه مقدار بازی‌های المپیک سوچی سازماندهی شده است برای کارشناسان شما قابل توجه خواهد بود.ما بر روی این موضوع کار کرده‌ایم و کارشناسانی از تمام جهان را گرد هم آورده‌ایم.

آبه پس از این دیدار هم در کنفرانسی خبری گفت:رویکرد مذاکرات بین دو کشور روسیه و ژاپن بسیار پرشتاب است.ما خواهان حفظ این رویکرد هستیم تا بتوانیم نظرات سازنده و قاطع خود را مبادله کنیم.به هرحال ما نباید این مسئله را به نسل دیگر منتقل کنیم.

او افزود:من بایستی به طور شفاف بگویم که سامانه دفاع موشکی بالستیک ما به طرف روسیه قرار ندارد.به‌عنوان نخست وزیر ژاپن دوست دارم تا این موضوع را به‌طور شفاف بیان کنم.

آبه در پایان گفت:به دلیل موضوعی دشوار ما باید تصمیماتی قاطع بدون پیش شرط بگیریم این نظر من است.در ژاپن همیشه برای مذاکره باز است و من موضعی مشابه را از چین انتظار دارم.

کد خبر 248897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز