همشهری آنلاین: نخست وزیر ژاپن از تصمیم خود برای منحل کردن پارلمان ژاپن و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد.

Shinzo Abe

شینزو آبه ،نخست وزیر ژاپن همچنین برای جلب حمایت از طرح خود برای به تعویق‌انداختن زمان افزایش مالیات بر مصرف در ژاپن، برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شده است.

 آبه و «تارو آسو» ،معاون نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه توافق کردند افزایش نرخ مالیات کالاهای مصرفی در این کشور را که قرار بود از ماه اکتبر اجرا شود، به ماه آوریل سال 2017 میلادی موکول کنند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، شینزو آبه پس از بازگشت از اجلاس سران گروه بیست در استرالیا با رئیس شریک ائتلافی دولت ژاپن (کومیتو) درباره افزایش مالیات و انحلال پارلمان گفت‌و‌گو کرد.آبه گفت بعد از انتشار خبر کاهش تولید ناخالص داخلی ژاپن در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر امسال، تصمیم خود را گرفته است.

 آمارها نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه سوم امسال، 1.6درصد کاهش داشته است. این برای دومین فصل متوالی است که اقتصاد ژاپن دچار انقباض می‌شود.

نخست‌وزیر ژاپن گفت: « آمار تولید ناخالص داخلی در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر منتشر شده است؛ متأسفانه آمارها خوب نیست».

 احزاب مخالف دولت ژاپن می‌گویند سیاست‌های اقتصادی شینزو آبه مشهور به «آبه نامیکس» شکست خورده‌است. تبلیغات انتخاباتی برای مجلس سفلی ژاپن احتمالاً از دوم دسامبر آغاز خواهد شد و رأی‌گیری نیز احتمالاً در چهاردهم دسامبر برگزار می‌شود.

کد خبر 278310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha