همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حسابرسی زیست محیطی و ذی‌حسابی سبز می‌تواند گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست و منابع برای نسل‌های بعد باشد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در دیدار با سید رحمت اله کرمی معاون هزینه و خزانه‌دار کل کشور در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باید تصمیم‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری هم راستا با حفظ محیط زیست باشد.

اقتصاد از نگاه دارایی، دقت در توسعه سبز حساب‌های ملی، حسابرسی زیست محیطی و ذی حسابی سبز می‌تواند گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست و منابع برای نسل‌های بعد باشد.

ابتکار با تاکید بر اهمیت تلفیق نگاه اقتصاد و حفظ محیط زیست با هم با رویکرد استفاده از اقتصاد نوین که حاصل خرد بشری است، گفت: بخشی از پایه و اساس اقتصاد نوین در تمام دنیا، وحی و تعالیم دینی است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با نوری المالکی نخست وزیر عراق افزود: با وجود مشکلات بسیار زیاد امنیتی در عراق و شرایط جنگی این کشور، نوری المالکی سال 2014 در عراق را سال محیط زیست نام‌گذاری کرده که بیانگر اهمیت و اولویت محیط زیست در این کشور است.

ابتکار ادامه داد: کشور ما اگرچه با چالش‌های فراوان محیط زیست روبه‌رو است، اما در شرایط آرامش و امنیت قرار دارد بنابر این نگاه به محیط زیست باید بسیار دقیق‌تر و کامل‌تر باشد و از نگاه تفننی و ویترینی به محیط زیست به ویژه در مباحث توسعه و اقتصاد پرهیز شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست جایگاه محیط زیست در برنامه‌ها و سخنرانی‌های رییس دولت تدبیر و امید را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد: تمام مسئولان و تصمیم‌گیران با همین نگاه و اولویت به محیط زیست توجه کنند.

همچنین سید رحمت اله اکرمی معاون هزینه و خزانه‌دار کل کشور با اشاره کم لطفی‌های صورت گرفته نسبت به محیط زیست در دوره‌های گذشته، تصریح کرد: حضور و بازدید وی و همکارانش از سازمان حفاظت محیط زیست و موزه تنوع زیستی، کمک موثری در درک شرایط و اهمیت محیط زیست و اتخاذ تصمیم‌های بهتر برای رفع چالش‌های آن است.

در حاشیه این نشست، معاون هزینه و خزانه‌دار کل کشور و هیات همراه از موزه تنوع زیستی، پارک پردیسان بازدید کردند.

کد خبر 248882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز