دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تجمع طرفداران محیط زیست یکشنبه با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دوستداران محیط زیست متشکل از سازمان‌های مردم نهاد در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست گردهم آمدند و خواستار توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای و رفع دیگر عوامل تخریب محیط زیست شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی با مضامین ارومیه را نجات دهیم، طبیعت قلب تپنده زندگی است تپش آن را قطع نکنیم، رودخانه‌ها را نجات دهیم، سدبندی رودها- کشتن زندگی و یادمان باشد کاری نکنیم که به قانون زمین بربخورد در دست داشتند.

حسین عبیری گلپایگانی فعال محیط زیست در مورد این تجمع گفت: هدف اصلی از برگزاری این تجمع جلوگیری از ادامه روند تخریب محیط زیست است.

وی افزود: این تجمع همگام با دوستداران محیط زیست در سایر کشورها برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان یک صدا از دولت‌ها می‌خواهند که حرف را تمام کنند و وارد عمل شوند.

همچنین قرار است دوستداران محیط زیست به نشانه اعتراض به فعالیت‌های جهانی که منجر به تشدید گازهای گلخانه‌ای و گرمایش زمین شده است، امروز یکشنبه در قالب کمپینی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک راهپیمایی کنند.

این حرکت با شعار "عمل، بهتر از سخن است" آغاز شد و اکنون جهانی شده است، گروه‌های بزرگی از مردم در شهرهای لندن، برلین، بوگوتا، استانبول، پاریس، ریو، دهلی، ملبورن، ژوهانسبرگ، لاگوس، دبی، نیویورک و بیشتر کشورها از جمله آمریکا، مصر، عربستان، روسیه، فرانسه، سنگال، پرو، برزیل، کلمبیا، اسپانیا، نیجریه، آلمان، استرالیا، کانادا، دانمارک و انگلیس به این حرکت پیوسته‌اند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از دولت‌ها می‌خواهند برای حفظ محیط زیست وارد عمل شوند و به جای سوخت‌های فسیلی از سوخت‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.

آنها از دوستداران محیط زیست سراسر دنیا خواسته‌اند به عضویت این کمپین درآیند؛ بر اساس این اعلام بیش از 70 کشور از جمله ایران به این کمپین پیوسته‌اند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اخیرا بر خطرات جدی که محیط زیست را تهدید می‌کند تاکید کرده و از دولت‌ها خواسته است تا هدف مشترکی برای کاهش چشمگیر آلودگی‌های زیست محیطی و گرمایش زمین پیش گیرند.

ایران نیز یکی از قربانیان تغییر اقلیم و گرمایش زمین است که با موج خشکسالی و کم‌آبی مواجه شده است. علت این تغییر اقلیم فعالیت‌های کشورهای صنعتی است که منجر به افزایش گازهای گلخانه‌ای و تغییر اقلیم شده است.

دولت‌های گذشته نیز توجه چندانی به مقوله محیط زیست نداشتند اما یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دولت یازدهم حفظ محیط زیست است.

کد خبر 272694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha