همشهری آنلاین: مراسم معارفه رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده نداجا و فرماندهان و مدیران این نیرو در ستاد نیروی دریایی برگزار شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم معارفه رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش که با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای گران‌بهای انقلاب اسلامی در این 35 سال، گفت: ملت ایران به خاطر حفظ دین و مذهب خودشان بود که وارد میدان مبارزه شدند و امام راحل نیز همچون خورشید تابان دل‌های مرده مردم ستم‌ دیده را زنده کرد و انقلابی بپا شد که وسعت آن نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان طنین‌انداز شد.

وی افزود: البته انقلاب‌های دیگری در سایر نقاط عالم رخ داده است، لکن چون انگیزه الهی وجود ندارد انقلاب‌ها پایه مستحکم نداشته و پس از مدت کوتاهی از اصول خود منحرف و یا انقلاب در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

آل‌هاشم با بیان اینکه بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اما هنوز ابعاد مختلفی از انقلاب ناشناخته مانده است، ادامه داد: آنچه که امروز بسیاری از نظریه‌پردازان جهان را متحیر ساخته رمز بقای انقلاب اسلامی با وجود هجمه‌های سنگین خارجی بوده است، لکن آنچه آنها از آن غافلند اصالت مکتبی انقلاب است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و سیادت دریایی نظام در عرصه دریاهاست، تصریح کرد: دریا برای بسیاری از ملت‌ها عامل امنیت و حیات محسوب می‌شود، مردمی که از دریا دورند فاقد یکی از مهمترین مبادی ارتباط با دنیا بوده و اقتصاد کشورهایی که محصور در خشکی هستند به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: نگاه راهبردی فرمانده معظم کل قوا به دریا به ویژه عنایت معظم‌له به توسعه سواحل جنوب شرق موجب گردیده وظیفه نیروی دریایی پیش از پیش سنگین‌تر گردد، لذا علیرغم اهمیت فضا، نقش آب‌های آزاد و بین‌المللی جهت تامین نیازها و منافع و توسعه دامنه نفوذ کشورها بی‌بدیل است و به همین علت نیروی دریایی که دست بلند نظام است باید با سرعت بیشتر، گام‌های بلندتری هم بردارد که البته تحقق این آرزو بدون زیربنای اعتقادی و فرهنگی، حرکت در مسیر لغزنده است.

آل‌هاشم با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در نیروی دریایی ارتش، از مهمترین اهداف کار فرهنگی را، دعوت به سوی خدا، پیدایش تقوا، مراقبت از نفوذ فرهنگی دشمن و ایجاد اقتدار معنوی برشمرد و گفت: کار اصلی دست‌اندرکاران امور فرهنگی و معنوی در ارتش گسترش معنویت است و میزان سنجش عملکرد دست‌اندرکاران فرهنگی به ویژه روحانیون عقیدتی سیاسی این است که هرگاه مردم آنها را ببینند یاد خدا در دل‌ها زنده شود.

در ادامه مراسم دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی مکتبی کردن ارتش است که این ثمره تلاش‌های سازمان عقیدتی سیاسی است و توجه به امور اعتقادی و فرهنگی در همه زمینه‌ها و جهت‌ها سرلوحه قرار گرفته است.

در پایان این مراسم طی حکمی حجت الاسلام محمدباقر روشندل به عنوان رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش منصوب و از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی تقدیر شد.

کد خبر 248832
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز