شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوجوانانی که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی سدیم مصرف می‌کنند نسبت به همسالان خود که نمک کمتری می‌خورند چاق‌تر می‌شوند.

salt

پزشکان در این مطالعه دریافتند بررسی تاثیر مصرف مقدار زیاد نمک بر ابتلای نوجوانان به چاقی، بدون در نظر گرفتن میزان مصرف مواد خوراکی شیرین و نوشیدنی‌های حاوی قند انجام گرفته است.

در مطالعات پیشین رابطه بین مصرف نمک با چاقی تایید شده بود اما بیشتر محققان معتقدند این رابطه تاثیر غیرمستقیم دارد زیرا افرادی که نمک زیاد می‌خورند در کل مواد خوراکی بیشتری مصرف می‌کنند.

انجمن قلب آمریکا در گزارشی توصیه کرد لازم است افراد میزان نمک مصرفی‌ روزانه خود را در حد کمتر از 1500 میلی‌گرم نگه دارند اما 90 درصد کودکان بیش از این مقدار مصرف می‌کنند.

در این مطالعه محققان اطلاعات رژیم غذایی شرکت‌کنندگان را با ثبت میزان مواد خوراکی مصرفی آنان در 24 ساعت گذشته و بازه‌های زمانی معینی طی چند ماه قبل بررسی کردند. به طور متوسط این نوجوانان حدود 3280 میلی‌گرم سدیم در روز مصرف کرده بودند.

در این بررسی مشخص شد کودکانی که نمک بیشتری مصرف می‌کنند چاق‌تر هستند. همچنین مقدار چربی بدنی آنان بالاتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دکتر «الیوت آنتمن» در این رابطه گفت: این بررسی نشان می‌دهد محدود کردن میزان سدیم مصرفی نه تنها به کاهش چاقی کمک می‌کند بلکه در پایین آوردن فشارخون در سنین کم نیز موثر است.

 

 

کد خبر 248741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز