یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم ایران دو برابر استانداردی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است، نمک می‌خورند.

نمک

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر رسول دیناروند در سخنرانی خود در همایش روز جهانی غذا در سالن اجلاس سران افزود: سازمان بهداشت جهانی مقدار مناسب نمک را روزانه دو گرم سدیم معادل پنج گرم نمک اعلام کرده است اما مردم ما بیش از دو برابر این مقدار نمک مصرف می‌کنند و این علت اصلی ابتلا به پرفشاری خون در کشور است.

وی همچنین درباره میزان انرژی‌ای که از راه غذا به مردم می‌رسد، گفت: خوشبختانه مردم ما فقر غذایی از جنبه کالری دریافتی ندارند و حتی سرانه دریافت کالری از مواد غذایی در ایران بیش از میزان مورد نیاز است به گونه‌ای که50 درصد مردم بیش از میزان استاندارد یعنی حدود3000 کیلوکالری در روز دریافت می‌کنند و 30 درصد مردم نیز بسیار بیش از نیاز مصرف کالری دارند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت علاوه بر وظیفه‌ای که برای نظارت و کنترل صنایع غذایی و محصولات آنها دارد، در خصوص سلامت مردم از جنبه غذایی که می‌خورند و ترکیب مواد غذایی نیز مسئول است.

وی گفت: در این سال‌ها دستاوردهای خوبی در تامین امنیت غذایی در کشور داشته ایم اما هنوز چالش‌هایی در این بخش همچون باقیمانده سموم کشاورزی در این محصولات و کیفیت غذاهای فرآوری شده، وجود دارد که امیدواریم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 234863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز