جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و درگیری شدید میان طرفین، تمجید لیبرمن از طرح وزیر خارجه آمریکا و برگزاری تظاهرات فلسطینی‌ها در غزه ضد طرح جان کری از مهمترین تحولات آن است.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

به گزارش مهر به نقل از پایگاه وفا، منابع فلسطینی از درگیری های شدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی و نمازگزاران در صحن مسجد الاقصی خبر دادند.

خبرنگار تلویزیون القدس فلسطین به زخمی شدن بیست نفر از نمازگزاران در یورش صهیونیستها و ضرب و شتم تعدادی از زنان فلسطینی از سوی نظامیان این رژیم اشاره کرد.

این شبکه فلسطینی از کشیده شدن دامنه درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینی در خیابانهای مجاور مسجد الاقصی در بیت المقدس خبر داد.

از سوی دیگر شیخ نافذ عزام عضو دفتر اسلامی جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: ویرانی روستای عین حجله از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی نشان داد که این رژیم به سیاستهای سرکوبگرانه و وحشیانه خود علیه فلسطینی ها همچنان ادامه می دهد.

وی افزود: ویرانی این روستا از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی پیامی به فلسطینی ها،اعراب و جهان است که اسرائیل هیچ فلسطینی حتی اگر بنده آنها باشند ، نیز نخواهند پذیرفت و آنچه در روستای عین حجله رخ داد بی نتیجه بودن مذاکرات سازش را نشان داد.اسرائیل به بازداشت و کشتار فلسطینی ها ادامه می دهد.

از سوی دیگر هزاران نفر با برگزاری تظاهراتی در شمال غزه که به دعوت جهاد اسلامی و حماس برگزار شد با طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا مخالفت کردند.

تظاهرات طرفداران جهاد اسلامی از مقابل مسجد شهید عزالدین قسام در شمال غزه شروع شد و در ادامه آنها به تظاهرکنندگان وابسته به حماس که از مسجد الخلفا شروع شده بود پیوستند و این تظاهرات در جبالیا در شمال غزه با حضور گسترده مردم برگزار شد.

در این تظاهرات شیخ خضر حبیب از رهبران جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران جهاد اسلامی مشارکت داشتند همچنین مشیر المصری از رهبران حماس در این تظاهرات مشارکت داشت.

همزمان با این تظاهرات آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا، وی را دوست واقعی اسرائیل دانست.

این در حالی است که باشگاه اسیران فلسطینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه به بخش سه زندان عسقلان به بهانه بازرسی یورش بردند.

در این بیانیه آمده است: عملیات بازرسی به مدت پنج ساعت به درازا انجامید و نظامیان زندانیان در هوای سرد به محوطه زندان فرستادند و وسایل اسیران را از بین بردند.

از سوی دیگر حسن بریجیه هماهنگ کننده کمیته ملی مقاومت ضد دیوار حائل و شهرک سازی در بیت لحم از مخالفت نظامیان رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهرات هفتگی ضد دیوار حائل در بیت لحم خبر داد.

وی افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی مسیر تظاهرکنندگان را سد کردند و به سوی آنها یورش بردند.

کد خبر 248652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز