جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای قطعنامه پارلمان اروپا در باره این کشور را مأیوس کننده خواند و از آن انتقاد کرد.

اوکراین از قطعنامه پارلمان اروپا انتقاد کرد

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: برخی ارزیابی ها درباره رویدادهای اوکراین در قطعنامه پارلمان اروپا غیر واقعی و مغرضانه است.

در بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین تأکید شده است: قطعنامه پارلمان اروپا در مورد اوکراین، نسنجیده و غیرمتعادل است و به این دلیل به برقراری سازش و وفاق ملی در این کشور هیچ کمکی نمی کند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه ای در مورد وقایع اوکراین تصویب کردند که در آن خواهان اعمال تحریم هایی علیه مقامات و سرمایه داران اوکراینی شده است.

در بیانیه وزارت خارجه اوکراین گفته شده است: ارزیابی های مغرضانه قطعنامه پارلمان اروپا و نادیده گرفتن تلاش های سازنده دولت اوکراین برای اعتمادسازی و گفت وگو با مخالفان دولت و جامعه مدنی مأیوس کننده است.

در بیانیه اضافه شده است: ماهیت غیرمتوازن قطعنامه اروپا و درخواست برای اعمال تحریم علیه اوکراین به برقراری سازش ملی و ایجاد فضای اعتماد در این کشور کمکی نمی کند و به روند تثبیت اوضاع اوکراین ضربه می زند.

بیانیه می افزاید: در همین حال قطعنامه پارلمان اروپا حاوی مواردی است که با رویکردهای دولت اوکراین برای حل و فصل بحران سیاسی در کشور مطابقت می کند که از آن جمله دعوت به یافتن راهکار قابل قبول برای خروج از بحران از طریق گفت وگوهای سیاسی است.

کد خبر 248634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز