همشهری آنلاین: آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی، فقیه مجاهد آیت الله آقای حاج سید محمد باقر موحد ابطحی را مصدر خدمات علمی و فرهنگی و عام المنفعه دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر این مرجع تقلید، در این پیام آمده است: با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم فقیه مجاهد و عالم ربانی و خدمتگزار مخلص اهل بیت عصمت و طهارت حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد باقر موحد ابطحی رضوان الله تعالی علیه دعوت حق را لبیک گفته و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

ادامه این پیام حاکیست:حقیر که از دوران جوانی به آن فقید سعید ارادت داشته و سالیان متمادی با ایشان حشر و نشر داشتم و از نزدیک در جریان فعالیت دینی و علمی و خدماتی آن بزرگوار بودم ایشان را حقیقتا انسانی شایسته، فقیهی خستگی ناپذیر، معلم اخلاق و استاد بزرگ علم و ادب می دانستم که دارای کمالات معنوی و فضایل و مکارم عظیم اخلاقی بود.

در بخش دیگر این پیام آمده است: روش زندگی آن عالم بزرگوار برای حوزه های علمیه و آقایان طلاب و مومنین درس و الگو بود، او با اینکه به مراتب بالای اجتهاد و علم و عمل نائل گشته بود، ولی مانند یک سرباز فداکار و خدوم برای مولای خود حضرت بقیة الله(عج) جانفشانی می کرد.

در بخش دیگر پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: آن فقید سعید با تاسیس مدرسه علمیه حضرت امام مهدی(ع) در حوزه علمیه قم افتخار دیگری برای خود برجای گذاشت و در آن مدرسه با تحقیق در تراث علمی و فقهی عالمان بزرگ بخصوص کتاب شریفˈعوالم العلومˈ یادگارهایی از خود برجای گذاشت که همه آنها جاویدان خواهد بود.

در قسمت دیگر این پیام افزوده شده است: این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت صاحب الزمان (ع) و حضرات علمای اعلام و آیات عظام و حوزه ها ی علمیه و نیز به بیت مکرم و شریف و خاندان اصیل آن مرحوم تسلیت گفته و برای همه صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن عالم عظیم القدر علو درجات و رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال مسالت دارم.

آیت الله آقای حاج سید محمد باقر موحد ابطحی، که مدتی بدلیل بیماری در بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم بستری بود، پس از 70 سال تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع)، پژوهش و تربیت شاگردان، دارفانی را وداع گفت.

آن مرحوم از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، سید محمد حجت کوه کمره ای(ره)، گلپایگانی(ره)، حاج سید احمد خونساری(ره)، اراکی(ره)، محقق یزدی(ره) و امام خمینی(ره) بود.

کد خبر 248598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز