چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدارس ارزان قیمت و معتبر غیردولتی راه‌اندازی می‌شود، این رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش برای حمایت جدی از گسترش مدارس غیردولتی در کشور است.

 معاون وزیر و رئیس مدارس غیردولتی نیز معتقد است باید از مدارس غیردولتی حمایت شود و ایجاد مدارس ارزان قیمت غیردولتی براساس آیین‌نامه جدید و با استفاده از تسهیلات دولتی یکی از رویکردهای سازمان مدارس غیردولتی است. آنطور که روابط عمومی آموزش و پرورش نوشته،‌ مرضیه گرد علت رعایت نکردن نرخ شهریه مصوب را غیرواقعی بودن شهریه‌ها دانست.

او در حمایت آشکار از تخلفات مدارس غیردولتی گفته وقتی هیچ حمایتی از مؤسس صورت نگیرد، طبیعی است که مدرسه غیردولتی باید بتواند هزینه‌های خود را تامین کند. وزیر آموزش و پرورش نیز بارها بر لزوم حمایت از مدارس غیردولتی تاکید کرده است، خرید خدمات آموزشی مدارس غیردولتی طرحی است که فانی برای سود بیشتر این مدارس مطرح کرده است. براساس این طرح البته به بهانه کاهش تراکم، دانش‌آموزان مدارس دولتی به مدارس غیردولتی فرستاده خواهند شد. اکنون آیا مدارسی که شهریه چند میلیون تومانی می‌گیرند دانش‌آموزان یک میلیون و 400 هزار تومانی را می‌پذیرند یا دانش‌آموزان به مدارس بی‌کیفیت غیردولتی فرستاده خواهند شد.

کد خبر 248560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز