همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش از تعدیل شهریه‌های مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: قانون دریافت شهریه در مدارس غیردولتی باید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مرضیه گرد درباره هزینه‌های غیرمعمول که توسط مدیران مدارس غیردولتی به ویژه در شهر تهران گرفته می‌شود، گفت: یکی از دلایل دریافت شهریه‌های بالا نبود قوانین حمایتی از مدیران این مدارس بوده است که آنها مجبور می‌شده‌اند برای تامین بخشی از هزینه‌های خود در قالب کمک‌های مردمی از والدین وجه مالی دریافت کنند.

وی با اشاره به بررسی دوباره فرمول تعیین شهریه مدارس غیردولتی تاکید کرد: اگر قرار باشد سالانه 5 درصد شهریه‌های مدارس غیردولتی افزایش پیدا کند،شاهد نرخ‌های غیرمنطقی در حوزه این گونه مدارس هستیم.

گرد درباره تفاوت شهریه مدارس تهران با مدارس غیردولتی شهرستان‌ها توضیح داد: تهران سهم بیشتری در حوزه مدارس غیردولتی دارد و شرایط این استان متفاوت از سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی تهران قابل مقایسه با شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف همچون شهریه، موقعیت فیزیکی و نوع برنامه‌ها نیست تصریح کرد: بسیاری از موسسان مدارس غیردولتی در تهران استیجاری بوده و با توجه به بالا رفتن قیمت اجاره ها به طرز عجیبی شهریه‌ها، همچنین هزینه‌های مدیر مدرسه افزایش یافته است در واقع مدیر مدرسه ناچار به افزایش شهریه برای تامین هزینه های خود در قالب کمک ها مردمی بوده است.

وی با بیان اینکه بالاترین شهریه در یکی از مدارس منطقه یک تهران 12 میلیون تومان است، گفت: قطعا اگر روند تعیین شهریه و حمایت از موسسان این گونه مدارس منطقی بود مدیر هیچگاه مجبور به دریافت کمک‌های مردمی نمی‌شد چرا که 7 آیتم برای تعیین نرخ شهریه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 246381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز