چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از محورهای ارتباطی به سمت شمال کشور بازدید و اعلام کرد همه راه‌های اصلی استان‌های شمالی باز است و راه‌های روستایی هم امروز بازگشایی می‌شود.

برف - مازندران

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس آخوندی گفت: استان‌های گلستان، قزوین، تهران، البرز و سپس خراسان شمالی ماشین‌آلات راهداری را برای بازگشایی جاده‌های استان‌های شمالی اعزام کردند و با تلاش شبانه روزی همه راه‌‌‌های اصلی هم باز است.

آخوندی گفت: 30 دستگاه برف‌روب هم از این استان‌ها به مناطق شمالی کشور اعزام شده است که برای بازگشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند.

وزیرراه و شهرسازی به شمال کشور رفته است تا بر روند تلاش‌ها و برنامه‌های خدمات رسانی در راه‌های شهری و روستایی نظارت کند.

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان این وزارتخانه از محورهای ارتباطی شمال کشور بازدید می کند و در این سفر ضمن رسیدگی به مسایل و مشکلات ناشی از بارش سنگین برف از نزدیک پیگیری های‌ لازم را برای بهبود شرایط مردم انجام می‌دهد.

در پی بارش های بی سابقه برف در روزهای اخیر در استان های مازندران و گیلان ؛ عباس آخوندی به همراه معاونان و مدیران مربوط به حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای از محورهای استان های گیلان و مازندران بازدید می کند.

باتوجه به ریزش برف سنگین در استان گیلان ارتفاع آن درشش شهرستان به بیش از دو و نیم متر رسیده است.

ریزش برف بی‌سابقه درغرب استان مازندران هم در سی سال اخیر بی‌سابقه بوده است و در مرحله اول ریزش برف ماشین‌آلاتی شامل برف‌خور ، برف‌روب، لُودور، گریدر و نمک‌پاش از طریق استان‌های معین تهران ،البرز، قزوین و گلستان به استان مازندران اعزام شد.

همچنین با توجه به درخواست مجدد سازمان مدیریت بحران کشور ماشین‌آلات دیگری از طریق استان‌های خراسان شمالی، زنجان، همدان، قم و سمنان به منطقه اعزام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا عصر امروز آب همه شهرهای مازندران وصل می شود.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه در زمان کنونی آب موردنیاز تمام شهرهای استان مازندران به غیر از شیرود در حال تامین است، گفت: در شیرود نیز سه پمپ برق دار شده است و دو تا سه پمپ دیگر تا ظهر برقدار و تا عصر امروز مشکل آب این شهر نیز برطرف می شود.

جانباز گفت: عصر امروز هیچ شهری در مازندران مشکل آب نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: روستاهای فاقد آب و برق به 22 روستا کاهش یافته است در حالی که این تعداد در ابتدای بحران 145 روستا بود.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو در نوشهر حضور دارد ، گفت: برنامه ریزی شده است آقای چیت چیان از نزدیک از مناطق برفگیر بازدید کند و در جریان تامین خدمات آب و برق این مناطق قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره این که آیا در شهری مشکل افت فشار آب وجود دارد ، گفت: مشکل افت فشار آب در هیچ یک از شهرهای استان مازندران وجود ندارد و تنها در شیرود مشکل قطعی آب وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: بخش آب کشور با همه توان در کوتاه ترین زمان ممکن که دسترسی به تاسیسات داشته، توانسته است خدمات رسانی را انجام دهد.

وی همچنین در توصیه ای به مشترکان آب کشور در مناطق سردسیری، گفت: با توجه به کاهش شدید دما در این مناطق، با اقدام‌های پیشگیرانه از یخ زدگی کنتورها، لوله و اتصال های آب جلوگیری کنند.

وزیر راه و شهر سازی و نیرو بازدید مناطق غرب مازندران را از جاده چالوس آغاز کردند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی هدف از این بازدید را نظارت برساماندهی گروههای راهداری در مناطق برف گرفته اعلام کرد.

آخوندی با قدردانی از تلاش مأموران راهداری برای خدمات رسانی از آغازین ساعات بارش برف در جاده های مازندران افزود : خدمات رسانی نیروهای راهداری با 30 دستگاه برف روب از ماشین آلات راهداری استانهای گلستان ، قزوین ، تهران ، البرز و خراسان شمالی برای بازگشایی جاده های مناطق غربی مازندران ادامه دارد.

وی همچنین با تشکر از مردم که بنا به درخواست وزارت راه و شهر سازی دیشب تردد کمتری در جاده های شمالی کشور داشتند گفت: بازگشایی راههای روستایی تنکابن امروز انجام می‌شود.

چیت چیان وزیر نیرو نیز از رسیدگی به وضع تأمین آب و برق مناطق برفگیر خبر داد و افزود : در نشست با مدیران عامل شرکتهای مادر تخصصی توانیر و آب و فاضلاب کشور و مدیران عامل شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو در استانهای شمالی آخرین وضع تأمین خدمات آب و برق این مناطق بررسی می شود.

او گفت : پس از بازدید از تنکابن و رامسر به استان گیلان سفر خواهد کرد.

کد خبر 248521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز