همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: با توجه به بارش برف و یخ زدگی معابر در بیشتر استان‌های کشور، شهروندانی که کار ضروری ندارند به سفر نروند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ مؤمنی گفت: به جز محور شمشک به دیزین و پونل به خلخال، بقیه راه های کشور باز است اما تردد در مناطق برف‌گیر بدون استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

وی گفت: در مناطق استان‌های شمالی، مازندران و گیلان راه‌های بین شهری باز اما برخی از راه‌های روستایی بسته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: همکاران ما در راهنمایی و رانندگی و راهداری در حال بازگشایی معابر به ویژه برخی از خیابان‌های فرعی شهرها در استان‌های شمالی هستند.

سردار مؤمنی گفت: این بارش برف، در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است و همه نیروها بسیج شده اند و در حال امدادرسانی هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: بالگردهای نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی سازماندهی شده اند و آماده اند به محض اینکه شرایط جوی اجازه بدهد به استان های شمالی کشور اعزام شوند.
سردار مومنی گفت: در استان های شمال غربی از جمله کردستان، آذربایجان غربی و همدان بسیاری از راه های روستایی بسته است و نیروهای امدادی در حال بازگشایی راه ها هستند.

وی افزود: در صورت ضروری بودن سفر رانندگان حتما تجهیزات ایمنی و مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند و باک سوخت خودرو خود را نیز در هنگام سفر پر کنند.

سردار مومنی با بیان اینکه لغزندگی بیشترین میزان تصادفات خسارتی را به خود اختصاص داده است، افزود: لغزندگی جاده موجب واژگونی یک دستگاه اتوبوس در یکی از استان های کشور شد که متأسفانه چند نفر در این حادثه زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 248516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز