چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسس بنیاد خیریه دست‌های مهربان دکتر شهرام فرجی است. این موسسه درسال ۱۳۸۶ به طور رسمی فعالیت خود را با حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد.

بنیاد خیریه

دستهای مهربان، سازمانی غیردولتی، غیر سیاسی، مستقل و مردم نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت در سطح کشور فعالیت می‌کند.

این بنیاد خیریه با دریافت مجوز‌های رسمی درسال 1386 فعالیت خود را به طور رسمی با حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد.

این بنیاد  سرپرستی صدها خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده را بر عهده داشته است به طوریکه دهها خانواده با کمک آن از وضعیت مددجویی خارج شده‌اند.

از دیگر فعالیت‌های این بنیاد می‌توان به احداث درمانگاه "مهربان سفیر طب" جهت ارائه خدمات پزشکی به مددجویان، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک هزینه تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خود اشتغالی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان و حمایت خاص از بیماران خاص و یا دارای معلولیت اشاره کرد.

این موسسه خیریه نشان استاندارد بین المللی NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان معتبرترین نشان کیفیت سازمان‌های غیردولتی را دریافت کرده است.

فعالیتهای اجرایی:

- پرداخت مستمری نقدی به صورت ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش

- اعطای بن خرید و سبد کالا به صورت دوره‌ای به کلیه خانواده‌های تحت پوشش

- ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی، پرداخت هزینه‌های تحصیل و دوره‌های آموزشی و تقویت تحصیلی

- پیگیری میزان سطح رفاه خانواده‌ها با توجه به حمایت‌های انجام شده

- تامین نیازهای اساسی با توجه به توان بنیاد از جمله کمک هزینه تهیه مسکن، تهیه و تجهیز لوازم خانگی و تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند

- ارائه تسهیلات ضروری از جمله تسهیلات ازدواج، خود اشتغالی و درمان

- عقد قرارداد با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای پایش و تامین سلامت خانواده‌های تحت پوشش

- راه اندازی درمانگاه "سفیر طب مهربان" در شرق تهران برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به کلیه مددجویان و اعطای کارت درمان جهت بهره گیری بهتر و مطلوب‌تر از خدمات پزشکی به صورت رایگان

- عقد قرارداد با مراکز فرهنگی و تفریحی برای استفاده خانواده‌های تحت پوشش جهت ارتقای سطح سلامت روحی و فرهنگی

- شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه تحصیلی و معرفی به موسسات آموزشی و انجام اقدامات لازم جهت دریافت بورسیه از موسسات علمی

تلفن: 66431102, 66431063, 66431195, 66430474, 66425298

نشانی دفتر مرکزی تهران: کارگر شمالی، نرسیده به تقاطع خیابان فاطمی‌، کوچه ستاره، پلاک 27

کد خبر 248372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز