چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه سپاس یک موسسه خیریه است که در مهر سال ۱۳۸۵ با هدف کمک به مبتلایان و بهبود یافتگان از سرطان تشکیل شده است.

موسسه سپاس

موسسه خیریه سپاس خود را اینگونه معرفی می‌کند: با هم بودنمان لبخندی را ساخت و مهری در دلمان آورد تا دست به دست هم ابری شویم و محبت رو تقسیم کنیم.

مهر ماه 1385 گروه سپاس برای ترویج این تفکر که "سرطان پایان زندگی نیست و فرد بیمار و خانواده اش قربانی نیستند"، به صورت جمعی از هم تجربه های این بیماری تشکیل گردید. از آن پس با هدف حمایت روانی به افراد بهبود یافته برای بازیافتن شجاعت و اعتماد به نفس بعضاً از دست رفته ایشان، برنامه ریزی مجدد زندگی مخاطبین خود و توانمندسازی آنها فعالیت خود را آهسته آهسته آغاز نمود.

سالانه بیش از 70،000 نفر در ایران به بیماری سرطان مبتلا می شوند و طبق آمار جهانی 68 درصد از این افراد، با از بین رفتن علائم بیماری قطع درمان شده و به زندگی طبیعی باز می گردند. با این حال حفظ و نگهداری سلامت کامل، بدون تغییر در شیوه زندگی، میسر نخواهد بود.

بیماری و ناتوانی جسمی خواه حاد یا مزمن پایان زندگی نیست و سلامت  به عنوان رفاه کامل جسمی، ذهنی و اجتماعی، به مفهوم وسعت توانمندی یک فرد یا گروه از افراد برای درک خواسته ها و آرمان ها و برآورده ساختن نیازهایشان از یکسو و تغییر شرایط محیط یا کنار آمدن با آن است.

حق عموم مردم در جامعه برای دسترسی به دانش و بینش صحیح در مورد تعریف سلامت، نحوه زندگی سالم و بیماری سرطان محور فعالیتهای "سپاس" است تا بدین وسیله دانش سلامت در اختیار عموم جامعه قرار گیرد و از طریق روشهای مختلف اطلاع رسانی، آموزشی و ارتباطی در جهت تغییر رفتار و سبک زندگی، ارتقاء کیفیت زندگی و در نتیجه آن پیشگری از ابتلا به سرطان و یا دستیابی به زندگی با کیفیت بالا پس از ابتلای به سرطان اقدام گردد.

اگر امروز شما یا عزیزانتان در حال تجربه این مسیر هستید و اگر درگیر انواع نگرانیها، احساسات و افکار متناقض هستید؛ به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و کسانی هستند که هم تجربه با شما، برای یاریتان تلاش می‌کنند.

اهداف کلی موسسه سپاس:

  • هیچ کس به علت ابتلای به سرطان گوشه نشین، تنها، از کار برکنار، محروم از تحصیل و وانهاده نشود.
  • دانش، اطلاعات و آموزش صحیح و کامل درباره زندگی سالم، مهارتهای سلامت زیستن و پیشگیری از سرطان در اختیار عموم مردم جامعه است.
  • جهت درمان سرطان هر فرد در ایران یک تیم کامل درمانی دست اندرکار است و حق بیمار برای دریافت یک درمان کل نگر در الویت است.
  • از طریق روش‌های ایجاد تغییر دانش و بینش در سطح کلان جامعه اطلاعات و دانش سلامت و سرطان به طور رایگان در اختیار عموم مردم جامعه قرار دارد.
  • فرهنگ سرطان در جامعه از رویکرد عقوبتی به یک بیماری قابل کنترل و درمان و زندگی با آن تغییر کرده است.
 اگر شما؛ بیمار یا بهبوده یافته عزیز:
  • به مشاوره روانشناسی، پزشکی یا تغذیه نیاز دارید.
  • تمایل به شرکت در جلسات هفتگی بهبود یافتگان از سرطان را دارید.
  • نیاز به دسترسی به اطلاعات و آموزش در خصوص سلامت و سرطان دارید.
  • قصد مشارکت در گروه های حمایتی (supportive groups) دارید.
  • با شرکت در کلاسهای آموزشی قصد افزایش توانمندیهای خود را دارید.
  • و یا اگر فقط در پی گوشی شنوا هستید که همراه و یاریگر شما باشد. 
با موسسه سپاس تماس بگیرید موسسه سپاس تمام این خدمات را رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

نشانی موسسه سپاس: خیابان شریعتی، بین پل همت و خیابان میرداماد،خیابان کوشا(جنب کانون دانش آموزی)، خیابان شهید بدیعی، کوچه شهید بشردوست، پلاک 14 - تلفکس:9 - 22903647 021

کد خبر 247584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز