سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های بابک کبود که در گالری الهه گشایش یافته است، به برداشت‌های سریع او از طبیعت سه شهر تبریز، تهران و کردستان اختصاص دارد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، این هنرمند اظهار کرد: در پنجمین نمایشگاه انفرادی من 50 تابلوی نقاشی در ابعاد کوچک به نمایش گذاشته شده است.

این تابلوها برداشت‌های سریع رنگی از طبیعت سه شهر تبریز (جایی که در آن به دنیا آمده‌ام)، کردستان (جایی که مدت‌ها در آن زندگی کرده‌ام) و تهران (شهری که اکنون در آن ساکنم) هستند.

متریال اغلب کارها رنگ روغن روی چوب است. دلیل انتخاب چوب، حمل آسان آن در طبیعت است.

او افزود: سبک کارها نزدیک به اکسپرسیو است و چون در طبیعت کار شده، حس و حال آن در تابلوها نمایان است؛ حسی که به مخاطب هم منتقل می‌شود.

طبیعت تاکنون بهترین معلم من در به کار بردن فرم و رنگ بوده است. برداشت‌های سریع رنگی من از مناظر را مدیون یادگیری رنگ از طبیعت هستم.

کبود همچنین عنوان کرد: هیچ کدام از تابلوها اسم ندارند و مخاطب نمی‌داند که طبیعت و منظره‌ای که نگاه می‌کند متعلق به کدام منطقه است. دلیلش هم این بود که نمی‌خواستم ذهن و نگاه مخاطب را به تصویری که می‌بیند محدود کنم.

این هنرمند درباره سابقه فعالیت هنری خود گفت: من نقاشی را از کودکی آغاز کردم و آن را از سال 80 به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کنم.

مدرک لیسانس نقاشی‌ام را از دانشگاه تبریز گرفته‌ام و معتقدم متریال‌هایی که دوره‌های آموزشی آکادمیک در اجرای تکنیک‌ها در اختیار هنرمند می‌گذارد، اهمیت زیادی دارند.

البته من به شکست قوانین و درگیر یکسری اصول آکادمیک نبودن معتقدم، اما اگر این شکست‌ها با شناخت و اصول آکادمیک همراه باشد، قطعا موثرتر خواهد بود.

او ادامه داد: نمایشگاه‌های قبلی‌ام موضوعات متفاوتی داشتند و تاکیدم تنها روی سبک‌های رئال نیست.

اغلب کارهای من پرتره و سلف‌پرتره هستند و نمایشگاهی هم با تم فضاهای بیمارستانی برگزار کرده بودم که انسان‌ها را در حالت‌های مختلفی که گاه به واقعیت نزدیک بودند و گاه از آن دور می‌شدند نشان می‌داد و فضای تلخی داشت.

بابک کبود متولد 1367 در تبریز و دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تبریز است.

از آثار این هنرمند تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در خانه هنر تبریز، نگارخانه لاله، گالری سین و گالری سرو برگزار شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های طبیعت این هنرمند از 11 تا 17 بهمن ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری الهه به نشانی بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، بن‌بست امینی، شماره 3 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

کد خبر 248344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز