مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت معماری در بلغارستان خانه‌ای ساخته است که میزان تولید انرژی در آن، بسیار بیشتر از میزان مصرف انرژی است.

اولین خانه تولیدکننده انرژی در جهان ساخته شد

به گزارش ایرنا از ساینس، مساحت این خانه 970 متر مربع بوده و تمام انرژی آن توسط پانل‌های خورشیدی واقع در سقف و بیومس تولید می‌شود.

مقدار بتن استفاده شده در این خانه بسیار کم است و سازه‌های آن بسیار سبک هستند؛ از طرفی دیوارهای خانه مجهز به نانوکامپوزیت‌های عایقی هستند که میزان گرما و سرما تلف شده را به حداقل کاهش می‌دهد.

سیستم تهویه این خانه که خانه انرژی نامیده شده است، توسط یک سیستم تهویه مکانیکی با بازیابی حرارتی تامین می‌شود که تمام انرژی مورد نیاز خود را توسط پانل‌های تعبیه شده در سقف تامین می‌کند.

هزینه تامین ادوات تولید انرژی در این خانه تنها 5 درصد از کل هزینه صرف شده برای ساخت آن بوده است و از طرفی تمام استاندارهای انرژی که در سال 1990 در آلمان توسعه داده شده را داراست.

خانه انرژی مجهز به 50 پنل فتوولتاییک است که در سال حدود 10750 کیلو وات ساعت انرژی تولید می‌کنند که خیلی بیشتر از نیاز انرژی این خانه است، انرژی تولید شده مازاد به یک شبکه پیشرفته منتقل و ذخیره می‌شود.

ساخت هر متر مربع این خانه حدود 953 یورو هزینه دربرداشته است.

این خانه دوستدار محیط زیست؛ تمام استانداردهای بین‌المللی زیست محیطی را داراست.

کد خبر 248007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز