مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت سوئیسی قصد دارد با طراحی و ساخت جزایر خورشیدی مصنوعی با قابلیت چرخش 220 درجه‌ای، از حداکثر نور خورشید برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر استفاده کند.

طراحی جزایر خورشیدی شناور با چرخش 220 درجه

ایسنا نوشت: شرکت انرژی Viteos SA با همکاری محققان شرکت Nolaris طرح ساخت جزایر سه‌گانه خورشیدی در میان دریاچه نوشاتل در غرب سوئیس را در دستور کار دارد.

در این طرح، سه جزیره مصنوعی خورشیدی به عنوان مراکز تحقیقاتی برای بررسی عملکرد و کارآیی این سیستم با استفاده از پنل‌های خورشیدی PV مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

قطر هر کدام از جزایر مصنوعی 25 متر است که 100 پنل خورشیدی PV روی آن‌ها نصب می‌شود؛ این سیستم امکان متمرکز کردن نور خورشید در دیگ‌های بخار برای استفاده در توربین‌های بخار و تولید الکتریسیته را دارد.

جزایر خورشیدی با قابلیت چرخش 220 درجه‌ای، بهره‌مندی حداکثری از نور خورشید را در طول روز فراهم کرده و حدود 25 سال نیز عمر مفید دارند.

این جزایر در فاصله 150 متری از ساحل نصب شده و لنگر سیستم نیز با بلوک‌های بتنی در عمق دریاچه ثابت می‌شوند؛ برق تولیدی در این سیستم نیز توسط کابل‌های مخصوص به ساحل منتقل می‌شود.

مراحل نصب و راه اندازی جزایر مصنوعی خورشیدی تا مرداد 92 (آگوست 2013 میلادی) تکمیل خواهد شد.

شرکت Viteos قصد دارد با اختصاص بودجه 108 میلیون دلاری طی یک دهه آینده، توان تولید برق را به بیش از 80 میلیون کیلووات در ساعت افزایش دهد.

انرژی نو

کد خبر 203161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز