گروه اجتماعی: جزئیات نام‌نویسی افراد واجد شرایط در کاروان‌های حج تمتع سال ۹۳از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد که بر این اساس نام‌نویسی از ۱۸بهمن به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت همه دارندگان فیش‌های ودیعه‌گذاری علی‌الحساب یک میلیون تومانی حج تمتع در بانک ملی تا 20دی 84 مشمول تشرف به حج تمتع هستند و این افراد می‌توانند مستقیما برای نام‌نویسی به کاروان‌ها مراجعه کنند.متقاضیانی که اسناد نام‌نویسی سال‌های 1360و 1363با مبالغ 180هزار، 200هزار، 250هزار و 270هزار تومانی دارند باید با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه نسبت به تبدیل سند خود به قبض ودیعه یک میلیون تومانی و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام و قبض جدید بانکی برای نام‌نویسی دریافت کنند.

دارندگان فیش 800هزار تومانی سال77و منتهی به 31فروردین 78باید پیش از نام‌نویسی به بانک ملی مراجعه و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه 300هزار تومانی نسبت به تبدیل قبض ودیعه‌گذاری خود به قبض 10میلیون ریالی اقدام کنند. دارندگان فیش 800هزار تومانی یک اردیبهشت تا 29اسفند 78نیز پیش از نام‌نویسی به بانک ملی مراجعه و با احتساب سود متعلقه نسبت به تبدیل سند خود به ودیعه یک میلیون تومانی اقدام کنند. افراد واجد شرایط تشرف که سال‌های پیش در کاروان پذیرش شده ولی مشرف نشده‌اند باید با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان نسبت به پایدار کردن قبض خود از طریق مراجعه به بانک ملی براساس ضوابط مربوطه اقدام و سپس در کاروان نام‌نویسی کنند.

متقاضیان اعزام به تمتع افزون بر مراجعه حضوری به کاروان‌های مجاز، می‌توانند درصورت تمایل با مراجعه به نشانی اینترنتیhaj93.haj. ir از ظرفیت 50درصدی نام‌نویسی غیرحضوری استفاده کنند. البته این متقاضیان باید در مهلت مقرر شده با مراجعه به کاروان‌های مربوطه نسبت به اخذ کد رهگیری و رسید نام‌نویسی و تحویل اصل قبض ودیعه‌گذاری خود به کاروان‌ها مراجعه کنند. هزینه قطعی تشرف متعاقبا اعلام می‌شود و افرادی که قبلاً با اخذ مجوز سازمان حج و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی قبض ودیعه‌گذاری خود را به یکی از بستگان درجه اول واگذار کرده‌اند ولی همچنان قبض ودیعه به نام انتقال‌دهنده است باید با در دست داشتن اسناد مربوطه برای ثبت اطلاعات در رسانه جامع نقل و انتقالات به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.

کد خبر 247688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز