همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از قطعی شدن هزینه سفر به حج ۹۳ خبر داد و گفت: بر این اساس حداقل قیمت حج سال آینده (۱۳۹۳) برای هر یک از حجاج هفت میلیون و۷۰۰ هزار تومان و حداکثر۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حج

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید اوحدی افزود: حداقل قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت کاروان‌ها حدود350 هزار تومان افزایش یافته است.

وی علت افزایش350 هزار تومانی قیمت حج سال آینده را تفاوت نرخ ارز خواند و اضافه کرد: سال گذشته نرخ ارز دو هزار و450 تومان بود اما امسال به دو هزار و650 تومان افزایش یافته است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: افزایش ناشی از تفاوت نرخ ارز حدود 650 هزار تومان می شد اما این سازمان موفق شد از محل تخفیف هایی که گرفت، این مبلغ را250 هزار تومان کاهش دهد.

اوحدی از کاهش پنج گروه قیمتی در حج سال آینده خبر داد و افزود: سال گذشته16گروه قیمتی وجود داشت اما امسال به 11 گروه قیمتی کاهش یافته است.

وی در ادامه از افزایش سرانه اسکان زائران ایرانی در حج تمتع سال93خبر داد و اضافه کرد: سرانه اسکان زائران ایرانی از چهار متر در حج سال گذشته به چهار و نیم متر در حج سال آینده افزایش یافته است.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت در مجموع کیفیت اسکان زائران در حج سال آینده نسبت به سال قبل تغییر قابل توجهی خواهد داشت.

به گفته اوحدی100درصد قراردادهای مربوط به اسکان و حمل و نقل هوایی و زمینی حج 93 منعقد شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان این که نام نویسی در کاروان های حج 93 برای نخستین بار سه ماه زودتر از سال‌های گذشته انجام می گیرد، گفت: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، ثبت نام در کاروان ها از 18بهمن آغاز خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سهمیه جمهوری اسلامی ایران در حج سال آینده هیچ تغییری نکرده است و همچون حج سال92خواهد بود.

کد خبر 248371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز