همشهری آنلاین: نماینده هیئت پزشکی حج و زیارت در مدینه از فوت ۲۶ زائر ایرانی از آغاز موسم عمره‌ مفرده (۹۳-۹۲) تا ۲۵ بهمن‌ماه در مدینه‌ منوره و مکه‌ مکرمه به دلایلی مانند ایست قلبی، سکته‌ی مغزی، خونریزی داخلی و تصادف، خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر منعم شمشادی - نماینده‌ هیئت پزشکی حج و زیارت در مدینه‌ منوره - با بیان این مطلب، گفت: ۱۶ نفر از این زائران فوتی در عمره‌ی امسال در شهر مکه و ۱۰ نفر از آن‌ها در شهر مدینه درگذشته‌اند.

او ادامه داد: ایست قلبی، کهولت سن، سابقه‌ی بیماری قبلی، فشار خون، استرس بالا و فعالیت زیاد در شهرهای مدینه‌ منوره و مکه‌ مکرمه دلایل اصلی این مرگ و میر بوده است.

نماینده‌ی هیئت پزشکی حج و زیارت در مدینه‌ی منوره اظهار کرد: اکنون هیئت پزشکی به‌صورت شبانه‌روزی در شهرهای مدینه‌ منوره و مکه‌ مکرمه به ارائه‌ی خدمات پزشکی به‌شکل رایگان به زائران می‌پردازد و جای نگرانی در این‌باره وجود ندارد.

وی با بیان این‌که بیشتر فوتی‌ها از افراد کهن‌سال بوده‌اند به پایگاه اطلاع‌رسانی حج، گفت: با توجه به برخی مشکلات جسمی و روحی که برای زائران به‌وجود می‌آید، توصیه می‌کنیم افراد 70 سال به بالا به این سفر نروند تا دچار برخی مشکلات قلبی نشوند.

کد خبر 249642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز