همشهری آنلاین: مدیر پایگاهِ اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری از آغاز ثبت‌نام در نخستین جشنواره «وبلاگ‌نویسان حج» از شنبه ۲۱ دی ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در این جشنواره تا ۱۰ اسفند‌ ماه ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنوارهٔ وبلاگ‌نویسان حج به‌ منظور ترویج فرهنگ حج و زیارت در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ثبت نام وبلاگ‌ها در این جشنواره از شنبه ۲۱ دی ماه آغاز و تا ۱۰ اسفند ماه ادامه دارد. نتایج اولیه نیز ۱۲ اسفند و نتایج نهایی ۱۶ اسفند ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) اعلام خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ وبلاگ برتر توسط هیئت داوران به‌ عنوان برگزیدگان مرحلهٔ نخست انتخاب می‌شوند و سپس ۱۰ وبلاگ برتر نهایی با نظرسنجی اینترنتی عموم کاربران مشخص و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

برکت رضایی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند از تمام قالب‌های رایج نوشتاری مانند دل‌نوشته‌ها، خاطرات، یادداشت روزانه، مقاله، قطعات ادبی، شعر و عکس و... به‌طور مجزا استفاده و برای هر بخش، امتیاز جداگانه‌ای دریافت کنند.

دبیر جشنواره وبلاگ‌نویسان حج با بیان اینکه تمام مراحل این جشنواره به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، افزود: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد و آثار به‌صورت گروهی نیز پذیرفته می‌شود.

وی از اعطای امتیاز ویژه به وبلاگ‌های تخصصی حج، عمره، عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: محدودیتی در ثبت‌نام بیش از یک وبلاگ وجود ندارد و علاقه مندان می توانند برای شرکت در جشنواره، پس از ساخت وبلاگ برای ثبت نام به نشانی hajj.ir/142 مراجعه کنند.

مدیر پایگاه حج تصریح کرد: وبلاگ‌نویسانی که قبلا در این پایگاه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ثبت نام دوباره ندارند.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت خانهٔ خدا و زیارت ائمه معصومین (ع)، تولید محتوای دینی و اسلامی در محیط رسانه‌های دیجیتالی و اینترنت، تشویق و ترغیب وبلاگ‌نویسان و فعالان اینترنتی به فعالیت در حوزهٔ حج و زیارت، گسترش فرهنگ عبادت و زیارت در عرصهٔ رسانه‌ای و اینترنتی را از جمله اهداف کلی طرح «جشنواره وبلاگ‌نویسی حج» برشمرد.

برکت رضایی، همچنین ایجاد فضایی برای خلاقیت میان نسل جوان در تولید محتوای ارزشی، کادرسازی رسانه‌ای در موضوع حج و زیارت و برقراری ارتباط میان فعالان اینترنتی و تقویت پویایی جامعه رسانه‌ای و اینترنتی در حوزهٔ حج، عمره و عتبات عالیات را از دیگر اهداف کلی طرح «جشنواره وبلاگ‌نویسی حج» اعلام کرد.

کد خبر 245528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز