چهارمین نشست تخصصی دبیران هادی جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا، یکشنبه ۲۲ دی ماه در محل سالن همایش‌های موسسه همشهری در تهران برگزار می‌شود.

وبلاگ نویسی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل موسسه همشهری، دکتر حمید ضیایی پرور دبیر کمیته علمی جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا با اعلام این خبر افزود: دومین جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا از ابتدای سال جاری در قالب مجموعه جشنواره‌های 7 گانه شکوفا توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود. وی اضافه کرد:

به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان مناطق 22 گانه شهر تهران، با تدبیر کمیته علمی و اجرای جشنواره مذکور، افرادی از میان فعالان فضای مجازی به عنوان دبیران هادی در هر یک از مناطق شهرداری تهران انتخاب شدند، این افراد به عنوان هماهنگ کننده امور جشنواره وبلاگ نویسی با تمام محلات و خانه‌های آی تی در تهران مرتبط هستند.

به گفته وی تا کنون در تمام 374 محله شهر تهران کانون‌های تخصصی وبلاگ نویسی تشکیل شده و صدها کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی نیز برای ارتقای مهارت‌های الکترونیک شهروندان برگزار شده است.

شکوفا مخفف سر واژه‌های «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است و این جشنواره با هدف ارتقای مهارت‌ها و دانش شهروندان تهرانی در حوزه فناوری اطلاعات به‌منظور استفاده و بهره‌برداری از خدمات شهر الکترونیک در سه سطح محله‌ای، منطقه‌ای و سراسری در تهران کلید خورده است.

جشنواره شکوفا شامل هفت جشنواره تخصصی است که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، وبلاگ‌نویسی، بازی‌های رایانه‌ای، روباتیک، مهارت‌های رایانه‌ای، گرافیک، رسانه‌های دیجیتال و برنامه‌نویسی موبایل برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا در منطقه یک شهرداری تهران مستقر است و شهروندان تهرانی که دارای وبلاگ هستند می‌توانند تا اول بهمن ماه با ثبت نام در سامانه این جشنواره به آدرس mytehran.ir در این جشنواره شرکت کنند.

ایرانی‌ها یکی از سرآمدان وبلاگ نویسی در دنیا هستند و بخش عمده ای از روزنامه نگاران ایرانی دارای وبلاگ بوده و بسیاری از وبلاگ نویسان در رسانه‌های بزرگ جذب می‌شوند. وبلاگ نویسی به عنوان یکی از سرفصل های روزنامه‌نگاری در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود.

کد خبر 245548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز