گروه دانش و سلامت: پنجمین نشست تخصصی دبیران هادی جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا، در محل سالن کنفرانس مؤسسه همشهری در تهران برگزار شد.

دکتر حسن نمکـدوست معاون آموزش و پژوهش مؤسسه همشهری در این نشست ضمن تشریح پیشینه استفاده از رسانه‌های متعدد در دنیا تصریح کرد: فضای سایبر و به تبع آن وبلاگ که یکی از فناوری‌های وب2 به‌شمار می‌رود امکانات جدیدی را برای تولید و انتشار اطلاعات فراروی مردم گشوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محتوا در این فضاها توسط مردم صورت می‌گیرد گفت: این فضا، کاملا عمومی است و اگر خبر یا اطلاعاتی وجود داشته باشد بدون واسطه توسط مردم در فضای سایبر منتشر می‌شود. این استاد دانشگاه اضافه کرد: اکنون مردم از مصرف‌کننده خبر و اطلاعات به تولید‌کننده اطلاعات تبدیل شده‌اند و سازمان‌هایی که این تغییرات را درک نکنند قادر به مدیریت امور نخواهند بود.

وی افزود: نشر دانش و اطلاعات از طریق اینترنت در فاصله زمانی اندک و با سرعت بسیار زیاد صورت می‌گیرد و امروز مردم خود صاحب رسانه شده‌اند و دوران شفافیت اطلاعات فرا رسیده است.دبیر کمیته علمی جشنواره وبلاگ‌نویسی شکوفا نیز در این نشست اظهار داشت: دومین جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا از ابتدای سال‌جاری در قالب مجموعه جشنواره‌های 7گانه شکوفا توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

ضیایی پرور اضافه کرد: به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان مناطق 22گانه شهر تهران، با تدبیر کمیته علمی و اجرای جشنواره مذکور، افرادی از میان فعالان فضای مجازی به‌عنوان دبیران هادی در هر یک از مناطق شهرداری تهران انتخاب شدند. این افراد به‌عنوان هماهنگ‌کننده امور جشنواره وبلاگ نویسی با تمامی محلات و خانه‌های‌ آی‌تی در تهران مرتبط هستند. به گفته وی، تا‌کنون در تمامی 374محله شهر تهران کانون‌های تخصصی وبلاگ نویسی تشکیل شده و صدها کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی نیز برای ارتقای مهارت‌های الکترونیک شهروندان برگزار شده است.

شکوفا مخفف سر واژه‌های «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است و این جشنواره با هدف ارتقای مهارت‌ها و دانش شهروندان تهرانی در حوزه فناوری اطلاعات به‌منظور استفاده و بهره‌برداری از خدمات شهرالکترونیک در 3سطح محله‌ای، منطقه‌ای و سراسری در تهران کلید خورده است. جشنواره شکوفا شامل 7جشنواره تخصصی است که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، وبلاگ‌نویسی، بازی‌های رایانه‌ای، روباتیک، مهارت‌های رایانه‌ای، گرافیک، رسانه‌های دیجیتال و برنامه‌نویسی موبایل برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسی شکوفا در منطقه یک شهرداری تهران مستقر است و شهروندان تهرانی که دارای وبلاگ هستند می‌توانند تا اول بهمن‌ماه با ثبت نام در سامانه این جشنواره به آدرس mytehran. ir در این جشنواره شرکت کنند.
ایرانی‌ها یکی از سرآمدان وبلاگ‌نویسی در دنیا هستند و بخش عمده‌ای از روزنامه نگاران ایرانی دارای وبلاگ بوده و بسیاری از وبلاگ نویسان در رسانه‌های بزرگ جذب می‌شوند. وبلاگ نویسی به‌عنوان یکی از سرفصل‌های روزنامه نگاری در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود.

کد خبر 245665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز