همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از برگزاری رزمایش مصباح‌اهدای ۳ در سراسر کشور خبر داد.

روابط عمومی این قرارگاه پدافند هوایی نوشت: امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) پیش از ظهر امروز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه شبیه‌ساز موشک هاگ و اسکای‌ گارد در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: سال 57 هنگام ورود امام(ره) به ایران، پدافند هوایی از زبان مردم این افتخار را داشت که اولین خیرمقدم را به امام بگوید.

وی ادامه داد: پدافند هوایی به این اقتدار رسیده که برای آموزش کارکنان خود دانشگاه ایجاد کند.

امیر اسماعیلی افزود: پدافند هوایی زمانی مجبور بود برای آموزش کارکنان خود سامانه‌های پدافند هوایی را از مدار، خارج کند که این باعث می‌شد بخشی از شبکه کنترل هوایی دچار آسیب شود.

وی با بیان اینکه اما امروز برای انتقال تجربه، دیگر نیازی به خارج کردن سامانه عملیاتی نیست، اظهار داشت: البته سامانه‌های آموزشی باید آنقدر قوی باشد که همه وضعیت‌ها را پوشش دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه از برگزاری رزمایش مصباح‌الهدی 3 به مدت 3 روز در سراسر کشور خبر داد و با بیان اینکه این رزمایش با کمترین اعتبار و در وضعیت بدون آتش انجام شد، گفت: در این رزمایش شاهد هماهنگی بسیار خوبی در شبکه سراسری پدافند هوایی بودیم.

امیر اسماعیلی تاکید کرد: در این رزمایش شاهد هماهنگی خوبی بین سپاه، ارتش، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نیز بودیم.

وی با بیان اینکه در این رزمایش هماهنگی با کنترل بحران نیز صورت گرفت و آنها کل مبادی کشور را درک و در سطح نیروهای خود تقسیم کردند، گفت: ما در رزمایش شاهد انسجام خوبی بودیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه جنگ‌های آینده مقطعی نیستند، بلکه هجومی و گسترده هستند، افزود: پدافند هوایی خط مقدم در دفاع جمهوری اسلامی و رنگ سرخ خون شهدا است.

کد خبر 247613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز