۱- ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران سی و دومین جشنواره فیلم فجر با صدور بیانیه‌ای ۱۴ماده‌ای شیوه اجرایی انتخاب بهترین فیلم را اعلام کرد.

جشنواره فجر

 بر این اساس، نظرسنجی فقط برای فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ یا همان مسابقه سینمای ایران و در 15سینمای تهران انجام می‌شود. شمارش آرا در هر نوبت نمایش و اعلام شبانه از سوی خانه سینما از دیگر بخش‌های شیوه اجرایی انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران است؛ ضمن اینکه صاحبان فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره می‌توانند برای نظارت بر جمع‌آوری و شمارش آرای فیلم برگزیده تماشاگران 3ناظر معرفی کنند. نتایج نهایی نظرسنجی درنهایت به معرفی برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران می‌انجامد که در شب اختتامیه به فیلم برگزیده اهدا می‌شود. پوستر بخش رأی تماشاگران را هم مجید برزگر طراحی کرده است.

2= همزمان با حضور فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، این فیلم با زیرنویس به 5زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استامبولی و اسپانیولی آماده نمایش شده است. پژمان لشکری‌پور مدیر تولید پروژه فیلم به سایت رسمی این فیلم گفت: پیش از این، زیرنویس فارسی چ برای افراد کم‌شنوا آماده شده بود و با توجه به حضور در بخش بین‌المللی و مولفه‌های ساختاری و مضمونی خاص آن، چ به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی استامبولی و اسپانیولی زیرنویس شد. فیلم روایت ۴۸ ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در جریان محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضد‌انقلاب است.

3- درحالی‌که برخی تهیه‌کنندگان و فیلمسازان از تعداد زیاد نوبت‌های نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره انتقاد می‌کنند، یک فیلمساز اولی از اینکه قرار است فیلم او در چند استان به نمایش درآید، استقبال کرده است. مجیدرضا مصطفوی کارگردان «انارهای نارس» در این‌باره به ایسنا گفت: از برنامه‌ریزی مسئولان جشنواره فیلم فجر برای نمایش بعضی از آثار در مراکز همه استان‌ها سپاسگزارم و معتقدم نمایش فیلم من در 10استان، کمک بزرگی به اکران عمومی‌ آن در سال آینده خواهد کرد. فیلم‌ها نباید تنها در تهران به نمایش درآیند و جوانان شهرهای دیگر هم باید بتوانند بهترین استفاده را از این بستر فرهنگی داشته باشند؛ ضمن اینکه به همین بهانه چند مرکز استان سینمادار و چند مرکز دیگر هم به تجهیزات سینمایی مجهز شده‌اند.

4- فیلم سینمایی «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» نخستین تجربه کارگردانی شهرام مسلخی است که در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم روایتی است متفاوت از سینمای جنگ که در آن گاهی دشمن از برادر به ما نزدیک‌تر می‌شود و بعید نیست اگر گاهی برادرمان از دشمن به ما دورتر شود. دوستی 2سرباز ایرانی و عراقی و نگاهی به تأثیر جنگ روی زندگی دشمن موضوع اصلی فیلم مسلخی است که سروش صحت، لعیا زنگنه، پوریا پورسرخ و شوان عطوف نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کنند.

5- اعضای جامعه اصناف سینمای ایران فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره فجر32 را در سینماهای آفریقا و سپیده به تماشا می‌نشینند. اعضای خانه سینما می‌توانند از بعدازظهر روز چهارشنبه به صنوف مرتبط خود مراجعه و نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

کد خبر 247317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز