گروه ادب و هنر: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه روز جمعه ۱۱بهمن با نمایش یکی از فیلم‌های حاضر در بخش‌های رسمی جشنواره و برگزاری مراسم تقدیر از ۳چهره پیشکسوت؛ مهدی هاشمی، هما روستا و جهانگیر میرشکاری در تالار وحدت آغاز می‌شود و برنامه نمایش فیلم‌ها هم از صبح روز شنبه کلید می‌خورد.

آهنگساز برنده اسکار با رستاخیز به جشنواره می‌آید

امروز به جای ستون همیشگی روزشمار آغاز جشنواره فیلم فجر، در این گزارش آخرین خبرها و اطلاعات مربوط به جشنواره32 را با هم مرور می‌کنیم. به گزارش همشهری، پس از حضور قطعی ویتوریو استورارو فیلمبردار سرشناس ایتالیایی و برنده 3جایزه اسکار در این دوره، حالا خبر می‌رسد استفن واربک آهنگساز برنده جایزه اسکار هم همزمان با روزهای برگزاری جشنواره به تهران می‌آید. واربک که برای «رستاخیز» احمدرضا درویش موسیقی متن ساخته، برای نخستین نمایش این فیلم در جشنواره فجر حضور خواهد داشت؛ ضمن اینکه برگزاری یک کارگاه آهنگسازی هم برای او پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است. آهنگساز 60ساله بریتانیایی سال 1999توانست برای موسیقی متن فیلم سینمایی «شکسپیر عاشق» ساخته جان مدن جایزه اسکار را ببرد.

غافلگیری از نوع ناخواسته

برنامه نمایش خصوصی فیلم سینمایی «ناخواسته» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با غافلگیری مخاطبان از کیفیت فیلم همراه بود. بهرام دهقان، ابراهیم فروزش، محمدحسین لطیفی، بهرام بهرامیان، ضیا هاشمی در کنار برخی اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها به همراه مهرداد صدیقیان بازیگر و مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری فیلم از حاضران در این برنامه بودند و همه حاضران نخستین تجربه کارگردانی نیک‌نژاد را با تشویق‌های پیاپی ستودند. فیلمساز هم در سخنانی کوتاه ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت فیلم در جشنواره، اعلام کرد که از نظر هنرمندان حاضر در برنامه برای تدوین نهایی آن بهره خواهد گرفت. مهتاب کرامتی و الناز حبیبی دیگر بازیگران ناخواسته هستند که با موسیقی متن کارن همایونفر در بخش نگاه نو جشنواره حضور خواهد داشت.

دفاع بازیگر از فیلمساز

همایون ارشادی از محتوا و ساختار فیلم سینمایی «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی دفاع کرد. وی در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به کیفیت فیلم جدید مهرجویی به مهر گفت: از نظر من اشباح فیلمی خوب با بازی‌های قابل دفاع است. این فیلم مانند دیگر آثار مهرجویی حرف‌هایی برای گفتن دارد. وی در ادامه درباره حضور خود در فیلم‌های اول چنین گفت: کارگردانان جوان هم باید مانند سایر کارگردانان کار خود را از جایی شروع کنند. زمانی که یک کارگردان جوان به من پیشنهاد بازی می‌دهد، یعنی به من اعتماد کرده و می‌خواهد در فیلمش حضور داشته باشم.

پرسش و پاسخ برای سودای سیمرغ

مشاور دبیر جشنواره فیلم فجر با اعلام اینکه نشست‌های پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره مجری ثابت نخواهد داشت، از برگزاری این نشست‌ها برای فیلم‌های راه یافته به بخش اصلی جشنواره خبر داد. ایل‌بیگی درباره نوبت‌های نمایش فیلم در برج میلاد به ایسنا گفت: نخستین نوبت نمایش در برج میلاد ساعت 10صبح است و بعد از نماز و ناهار، ساعت 14فیلم‌های اول به نمایش درمی‌آید که نشست پرسش و پاسخ ندارد. 16، 19و 22هم نوبت‌های بعدی نمایش است.

کد خبر 247605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز