همشهری آنلاین: محققان انگلیسی دریافتند، افراد مسنی که بیشتر از زندگی خود لذت می‌برند و شادتر هستند کارایی فیزیکی بهتری دارند و حتی سرعت راه رفتن آنها از همسالان خود بیشتر است.

old men

مطالعات جدیدی که در انگلیس انجام شده  نشان می‌دهد افرادی که از زندگی لذت می‌برند، کارایی فیزیکی بهتری دارند و با سرعت بیشتری نسبت به دیگران که بدبین هستند، راه می‌روند.

همه می‌دانند که خوش‌بین بودن، تاثیر مثبتی بر روی زندگی دارد. در مطالعاتی که در سال 2013 انجام شده بود نیز مشخص شد افرادی که ازدواج موفق‌تری دارند بیشتر از ورزش و فعالیت فیزیکی لذت می‌برند.

به گزارش ایسنا، برای مشخص کردن ارتباط بین شادی و کارایی فیزیکی، محققان دانشگاه UCL میزان شادی و لذت را در ز ندگی سه هزار و 199 فرد بالای 60 سال بررسی کردند.

محققان در این بررسی‌ها دریافتند افراد مسنی که از زندگی بیشتر لذت می‌برند، کارایی ورزشی بیشتری دارند. ضمنا محققان سرعت پیاده‌روی و کارایی ورزشی افراد را نیز در این تحقیقات بررسی کردند.

در این مطالعات مشخص شده افرادی که احساس نشاط کمتری دارند، حدود سه برابر بیشستر در کارهای روزانه دچار مشکل می‌شوند.

دکتر اشپتو، یکی از محققان می‌گوید: «نتایج تحقیقات، نشان می‌دهد که لذت در زندگی به چابکی و ناتوانی افراد در آینده مربوط است. تلاش برای افزایش روحیه در سنین بالا می‌تواند باعث افزایش ورزش و سلامت در جامعه شود.»

همچنین افرادی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند، لذت کمتری از زندگی می‌برند.
داشتن تفریح و فعالیت‌های اجتماعی کمتر باعث کاهش لذت در افراد مسن می‌شود. همچنین مسائل اجتماعی اقتصادی نیز بر این قضیه تاثیرگذار هستند. افرادی که از نظر مالی اوضاع بهتری دارند 50 درصد کمتر از افرادی که وضع مالی خوبی ندارند، دچار حس تنهایی می‌شوند.

در این مطالعات مشخص شد افرادی که موقعیت اجتماعی ‌اقتصادی بهتری دارند و تحصیل‌کرده‌تر هستند، بیشتر از زندگی لذت می‌برند.

ضمنا افرادی که ازدواج کرده‌اند و شاغل هستند، نسبت به افراد بازنشسته و تنها بیشتر از زندگی لذت می‌برند.
افرادی که مسن هستند، خوشحال‌ترند و از زندگی بیشتر لذت می‌برند، دیرتر کارایی فیزیکی خود را از دست می‌دهند. همچنین، سرعت پیاده‌روی آنها به میزان کمتری در طول زمان کاهش می‌یابد.

 

 

کد خبر 247015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز