سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک محقق و فرهنگ پژوه ایرانی کتابی رادرباره جلال طالبانی و نیز تاریخ معاصر کردهای عراق در دست تهیه دارد .

دکتر عرفان قانعی‌فرد  مولف این کتاب ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این کتاب پس از نیم قرن نام دارد که مجموعه‌ای از گفت و گوها است که با 600 نفر در باره جلال طالبانی و تاریخ معاصر کردهای عراق انجام داده‌ام.
این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده است  توسط یکی از دانشگاه‌های آمریکا در اوایل سال جدید میلادی منتشر می‌شود

این کتاب در سال 2008 ابتدا به زبان انگلیسی و فارسی و سپس با 3 ترجمه عربی، فرانسوی و کردی  روانه بازار جهانی می شود.

در این کتاب تاریخی نویسنده سعی داشته است تا در کنار تحقیق کتابخانه ای به شیوه ای صرفاً روایتی و آکادمیک تاریخ پر نشیب و فراز کردهای عراق و زندگی سیاسی و فعالیت های اجتماعی جلال طالبانی از سال 1933 تا 2007 را نقل کند.

دکتر عرفان قانعی فرد همچنین گفت: تاکنون با بسیاری از چهره های تاریخی، سیاسی و آکادمیک در کشورهای آمریکا ، عراق، انگلستان، فرانسه، روسیه و ایران دیدار و گفت و گو کرده‌ام.

این زبانشناس ایرانی در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 2006 این کار سنگین را آغاز کرده‌ام و تمام موارد تحقیق کتابخانه‌ای من در مراکز اسناد تاریخی ایران و آمریکا صورت گرفته است.

وی افزود: این کتاب صرفاً یک تحقیق دانشگاهی تاریخی است و شاید مهم ترین نکته قابل توجه آن روایت های 600 شخص مصاحبه شونده در این زمینه باشد.
لازم بذکر است که«پس از نیم قرن» سومین کتاب تحقیقی دکتر عرفان قانعی فرداست که پس از ترجمه «ناسیونالیسم نژادی کرد» و تالیف "گفتمان سیاسی – فرهنگی کردها" منتشر میشود.

وی دارای دکترای زبانشناسی است و تا به حال از وی دو فرهنگ لغت نروژی- فارسی و یونانی- فارسی تالیف و منتشر شده است.

کد خبر 24677

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز